fbpx
החצאית שהפכה לשמלה

החצאית שהפכה לשמלה

לא תמיד חייבים לזרוק או להעביר את מה שלא אוהבים או לא לובשים. לפעמים אפשר פשוט לעשות מזה משהו חדש.. וזה בדיוק הכיף בלדעת לתפור.

פעם, מזמן, תפרתי לעצמי חצאית. האמת שהיא הייתה פחות חצאית ויותר אמורה להיות חלק משמלה, אבל רציתי שמלה רחבה יותר אז לשמלה תפרתי חלק חדש, ואת זה הפכתי לחצאית אבל אף פעם לא לבשתי אותה…

והיא שכבה ככה איזה שנתיים מיותמת ומסכנה. וכל פעם שקלטתי אותה בזווית העין התלבטתי, אולי בכל זאת נעשה איתה משהו? לא חבל על הבד??

ואז הקיץ הגיע. הקיץ השלישי מאז שהחצאית הזו יצאה לאוויר העולם. והיא, עדיין שוכבת על המדף מחכה שיבוא גואל… אולי אי מי יסכים ללבוש את החצאית?

אבל בעצם- למה שלא נהפוך אותה לשמלה? 

עם כפתורים, דנטל, ושרוולים עם כיווצים. כי בעצם, הכי כיף ללבוש בקיץ שמלה רחבה ומשוחררת שלא נצמדת ומחממת…

 

 

אפשר לתפור שמלה פשוטה בגזרת A ואפשר לשדרג אותה עם בד בצבע אחר ולהפיח בה חיים ויופי!

 

הרי בשביל מה אנחנו יודעים לתפור? הכי כיף למחזר בגדים! וגם לחסוך על זה כסף…

הגזרה הזו ממש פשוטה. באמת ממש פשוטה. וכל מה שצריך זה חצאית בגזרת A שכבר לא בשימוש. השרוולים יוצאים קצרים יחסית והאורך שלהם תלוי ברוחב החצאית המקורי. אם אתן אוהבות את זה ככה מצויין. אם בא לכן להוסיף שרוולים? פשוט גוזרים מלבן ברוחב היקף השרוול של הגזרה ומוסיפים.

כמובן שעל בסיס זה אפשר להוסיף דברים כמו כפתורים כיסים רוכסנים ועוד מלא דברים. פשוט תתכננו את הגזרה מראש כדי שזה יצא טוב.

הנה הגזרה שאני הכנתי. מיקמתי אותה על החצאית וגזרתי. הקו הכחול זו החצאית עצמה. והקווים האדומים זה שינויים כדי לקבל את הגזרה. דרך אגב אם החצאית לא מדי רחבה עבור הגזרה של השמלה אפשר להשתמש בכל קו הצד ופשוט לפתוח את החלק העליון לשרוול. כמובן שהקו העליון פתוח בחצאית ולשמלה – סוגרים אותו כדי לקבל את קו הכתף.

למי שמסובך לה לעשות סתם סימונים על הבד אפשר להיעזר בגזרה מוכנה. הקו האדום זה הגזרה המקורית. הקו הכחול זה התוספת מסביב (אפשר גם להרחיב יותר אם רוצים בקו הצד.) הארכתי את קו הכתף לפי האורך שרציתי לשרוול. ירדתי בזווית ישרה את חצי ההיקף של היד והתחברתי לקו הצד כ-3 ס"מ מתחת לנקודת בית השחי. הקו הירוק זו בעצם תוספת וקצת הרחבה לחלק של הכפתרה. זה קצת יותר מסובך אבל למי שיודעת לתפור כפתרה כזו – זה ממש משדרג את השמלה.

אחלה שמלה ואחלה ניצול לחצאית שכבר לא בשימוש…

אני בטוחה שיש לכן עוד אחלה רעיונות לשדרוג בגדים שכבר לא בשימוש
מחכה לתמונות לפני ואחרי שלכן …

רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן