fbpx
לוק מושלם לחורף חמים ונעים

לוק מושלם לחורף חמים ונעים

כל הלילה הרוח שרקה בחוץ. דברים עפו ברעש מחריד והתחיל להיות קר בשלב מסויים נכנעתי והבנתי שכנראה שהחורף החליט להגיע ושוב גיליתי שדחיתי הכל לרגע האחרון. אין לי מספיק בגדי חורף לגדולים. אז החלטתי לקום, למרות השעה ההזויה, ולתפור.

לא לדאוג. לא באמת קמתי באישון לילה, אז הזמן שלי היה קצוב עד שהבית יתחיל להתעורר. המזל שלי הוא שיש לי גזרות מוכנות במידות של הילדים כך שאת החלק של השרטוט הבסיסי חסכתי. לחצאית בחרתי בד ג'ינס עם הדפס פרחים שכבר הרבה זמן רציתי לעשות איתו משהו ולג'קט- בד פליז בצבע תואם. לפני שבועיים כשהייתי בסיור בדים החלטתי לקנות רוכסנים בכל הצבעים- שיהיה, קניתי משהו כמו 50 רוכסנים בצבעים ובגדלים שונים- אז גם רוכסן היה בדיוק בצבע המתאים.

אז מה עשיתי? קודם כל בחרתי בגזרות פשוטות וקלות כדי שאוכל לסיים כמה שיותר מהר. אחרי החגים לקחתי מידות לכל הילדים כדי שאני לא אצטרך למדוד ולנחש האם זה יתאים.  המידות עזרו לי לוודא שגם אם אני תופרת בלי שהם לידי, הבגדים יצאו כמו שצריך. ובאמת זה יצא מושלם בלי שום תיקונים.

החצאית היא בגזרת קפלים ללא שרטוט (הנה כאן הקישור לשיעור הרלוונטי בקורס) והחולצה בגזרה בסיסית של חלק עליון עד קו המותניים בתוספת כפתרה ודמוי צווארון סיני

 

מה שכיף בחצאית הזו זה שאין לה גזרה ואפשר לעשות אותה בכל מידה שרוצים בקלות ממש. לקחתי רצועה ארוכה וסימנתי עליה את הקפלים. בצדדים הוספתי 2 ס"מ בשביל הרוכסן. מה שחשוב לשים לב זה שאם תופרים את הקפלים (אני אוהבת לתפור כדי שזה יחזיק טוב) אנחנו תופרים הכי הרבה- 5 ס"מ כי אם לא זה לא יישב טוב על הגוף. אז אפשר לראות בתמונה שמהחגורה יש תפר של 5 ס"מ שמחזיק את הקפל ורק אז הוא נפתח. דרך אגב- יצירת קפלים בצורה כזו מתאימה או ללבישה בקו המותן או לחיבור לחלק עליון אחר (גסקה או חצאית A)

לא התחשק לי להתעכב על תפירת לולאה לכפתור מה גם שיש כפתורים בג'קט ולא היה נראה לי מתאים שיהיה עוד אחד אז הכנסתי קרס פנימי שלא רואים. לא כדאי לוותר על החגורה אבל אפשר גם להכניס את הרוכסן מקו החגורה ולא מתחתיה.. 

בפתח הצוואר הוספתי דמוי צווארון סיני- זה הכי יפה וקל שיש. חותכים רצועה ברוחב 4 ס"מ על האלכסון של הבד ומותחים אותה מעט במשך התפירה כמובן שאת הצדדים של הרצועה צריך לסגור כדי לקבל גימור יפה.

בשביל הכפתרה הוספתי 6 ס"מ בקו האמצע הקדמי (צריך את התוספת הזו ב2 הצדדים וקיפלתי פנימה את התוספת. אם אתן תופרות מבד דק או מתכוונות להוסיף לולאות, כדאי להוסיף בכפתרה גם פליזלין. 

 כמה זמן לקח לי? שעתיים לא כולל גיהוץ. כמה עלה? כל בד עלה לי – 20-25 ש"ח למטר (ואפשר למצוא בפחות) בכל אחד מהבדים השתמשתי בערך ב60 ס"מ. סה"כ-25-30 שקלים.

רוכסן עולה 3-5 ש"ח וכפתורים 2 ש"ח כל אחד. סה"כ 10 ש"ח. כל הלוק הזה 40 שקלים! ומה הכי כיף? שזה מהמם ומחמם.

מה ההמלצה שלי?

פנו לכן שעתיים שלוש בנחת (וזה ממש לא חייב להיות ב5 בבוקר) ותתפרו לעצמכן או לבנות שלכן או לכל מי שבא לכן לפנק אותה. זה כיף אמיתי תאמינו לי.

ואם אתן לא יודעות לתפור או להוציא גזרות זו בדיוק ההזדמנות שלכן להצטרף לקורס המקיף שלנו ללימוד תפירה  החורף ארוך וכשקר בחוץ זה הכי כיף ללמוד וליצור דברים חדשים.

ומה עוד יותר כיף? זה גם חוסך זמן, גם כסף וגם בטוח שלאף אחת לא יהיה בגד כמו שלכן!

שיהיה יום נפלא וחמים

וסופ"ש רגוע

מלא בדברים טובים ובגדים משמחים

ואם אתן הולכות לתפור בגדים כאלו אני יותר מאשמח לראות.

באהבה רבקה 

____________________________________________________________________

ועוד דבר חשוב-

אם את מרגישה שגם את רוצה בגדים כמו שאת אוהבת, בגדים במידות שלך 

בגדים שיתאימו לתקציב שלך אבל יראו מיליון דולר

כנראה שזו ההזדמנות שלך להצטרף לקורסים שלנו

כל הפרטים כאן

יש לך שאלות? מוזמנת לכתוב לנו אנחנו כאן בשבילך!

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן