fbpx
לשים מטפחת כדי לקחת…

לשים מטפחת כדי לקחת…

כבר הרבה פעמים שביקשו ממני לתת הדרכה לתפירת מטפחות. את האמת? זה ממש שלא התחום שלי! זה בהחלט יפה ואפילו די מיוחד כל שילובי הבדים והתחרות וזה כבר ממש הפך לאומנות בפני עצמה (שעולה לא מעט כסף…) אבל אני באופן אישי מעדיפה את ההתעסקות עם גזרות ובגדים.

טוב, כל אחד מה שמתאים לו אבל אני האחרונה שאסרב לבקשות רבות כ"כ והחלטתי לפנות למומחית בתחום.

את רעות הכרתי לפני שנתיים, באחד הקורסים הראשונים שהעברתי היא באה ללמוד אצלי לתפור בגדים, ואני זוכרת שכבר אז הופתעתי מאוד כשהיא ספרה לי שהיא רווקה ומעצבת מטפחות. תודו מגניב. אז כמובן שהיא הייתה הבחירה הראשונה שלי ולשמחתי היא גם הסכימה. אז הנה לנו הדרכה לטובת כל אלו שיודעות שלא חייבים לקנות מטפחות ב120 ש"ח אפשר לתפור אחת כזו לבד ב30 שקלים בלבד!

אני רק אקדים ויאמר שיש כמה סוגי מטפחות בסיסיות- צעיף, משולש וסינר. אני באופן אישי הכי אוהבת את הצעיפים שזה בעצם רצועה אחת ארוכה באורך 2 מטר אבל המטפחת הכי נפוצה, והכי חסכונית בבד זו מטפחת סינר ולכן זו גם ההדרכה.

אז הנה מה שרעות כתבה- (אם תוספות שלי כשממש לא התאפקתי) (תוכלי לראות עוד על מה שרעות עושה בפייסבוק שלה. תעשו לה לייק והיא תצ'פר אתכן! הפייסבוק של – הסטודיו של אחותי)

בשנים האחרונות הומצאו ושוכללו מספר רב של גזרות למטפחות. אחת מהם, ובין המוצלחות בניהם, היא גזרת ה"סינר" היתרון במטפחת בגזרת סינר שהיא מעניקה נפח לשיער אך לא כבדה על הראש ופחות מחליקה- פשוט כי יש בה פחות בד. ובנוסף, היא גם חסכונית יותר בחומר ממטפחות צעיף או משולשים למיניהם. אני אישית אוהבת יותר את המראה הנקי, ללא מגדלים וקונסטרוקציות על הראש אבל מאידך אני מאוד אוהבת צבעוניות ושילוב מרקמים שונים. 

מטפחת סינר מורכבת משני חלקים עיקריים-
1-ריבוע הכיסוי
2- סרטי הליפוף

הסרטים  שבצדדים (מס 2) הם באורך 90 ס"מ וברוחב 10 ס"מ. (בעלות ראש קטן יחסית, יכולות להקטין ל80 ס"מ) כדי ליצור כיסוי ראש מלא יש להכין ריבוע (מס 1) בגודל 50X50 ס"מ, לכיסוי ראש חלקי אפשר לקפל לשתיים או להכין מלבן בגודל 50X30.

כדי להעניק למטפחת מראה צבעוני ומגוון, מוסיפים לרצועות הליפוף סרטי בד שונים, אני בחרתי לעשות בצד אחד- בד אדום משובץ עם בד מנוקד ירוק ובצד השני- בד מתוק עם ציורי תותים וסרט קרושה. כך ניתן מראה כאילו ליפפנו סביב הראש חמישה בדים שונים, כשבסך הכול עשינו שני ליפופים..

את רצועת הבד הראשונה יש לקפל ל2. בצורה זאת נמנעת (זמנית..) ההחלקה של המטפחת וגם מונע מראה של מכפלת בחזית הראש.

אחרי שחיברנו את הסרטים לרצועות, תופרים מכפלת סביב ריבוע הכיסוי וסביב סרטי הליפוף.

אני השתמשתי באוברלוק, ויצרתי מסגרת במקום מכפלת זה פשוט חוסך זמן ונותן גימור יפה. מי שאין לה אוברלוק מומלץ לתפור מכפלת ולא זיגזג.

גם את הריבוע תפרתי עם אוברלוק

אחרי שתפרנו גימור לכל החלקים, מחברים את שני הסרטים לשני צידי ריבוע הכיסוי.
צד ראשון- 

וצד שני

והמטפחת מוכנה! תודו שזה פשוט ביותר.

אפשר להשתמש כסרט

ואפשר ככיסוי ראש מלא.

על בסיס זה אפשר להכין אלפי דוג' וצורות. תזכרו שזו המטפחת הכי חסכונית בבד והכי קלה לתפירה. תוכלו להשתמש בשאריות של בדים ולחסוך כסף אפשר להוסיף פרחים, כפתורים אבזמים והכל על הבסיס הפשוט הזה. בקיצור- מספיק שיש לך מכונה ואת יכולה לעשות נפלאות!!

עוד יומיים מגיע חודש אלול. היום הייתי בנחלת בנימין וקניתי מלא!!! בדים חדשים ומהממים. אני הולכת להכין את כל הבגדים, יש לי הרבה תכנונים מקווה להספיק הכל וכמובן לשתף אתכן שתוכלו להתחדש לחג.

ובהצלחה רבה ל30 התלמידות החדשות שמצטרפות אלי איזה התרגשות! (שיתגשמו כל חלומתיכן במהרה) 

רק טוב
רבקה

2 תגובות
  1. שוקרון ריטה

    תודה רבה על הטיפים ראיתי את הסירטון של החצאית ומאוד מצא חן בעניי

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן