fbpx
ת-ח-פ-ו-ש-ו-ת!!

ת-ח-פ-ו-ש-ו-ת!!

לפוסט על הרעשנים לחצי כאן

 

האמת שאני די מופתעת מעצמי. זו פעם ראשונה, שיותר משבועיים לפני פורים, סיימתי את הכל כולל הכל! אבל זה בעיקר בזכות סדנת התחפושות שהוצאתי השנה שגרמה לי, או יותר נכון הכריחה אותי, לחשוב על הכל הרבה זמן מראש. וכן- זה מגניב לדעת שהכל מוכן ועכשיו מתחילים כבר פסח. (סתם נראה לכן? עכשיו נחים)

אז כמו שאתן מכירות אותי אני אוהבת לתפור הכל אבל רק אם זה הולך מהר ובקלות. אם צריך להסתבך עם גזרות מורכבות או תחפושות מוזרות זה פשוט לא בשבילי. אני יודעת שיש אמהות, שדווקא בפורים הם מנצלות את כל הבלאגן וההתלהבות ומשקיעות ממש על כל פרט ופרט ושיהיה מושלם ומקורי עד כמה שאפשר, אבל לי פשוט אין סבלנות לזה. אני מחפשת את הגזרות הכי קלות עם האביזרים הכי פשוטים,  מה שהכי חשוב בסוף זה החיוך המאושר של הילדים ולהם- זה ממש לא משנה אם עבדתי על תחפושת שעתיים או שמונה.

אם כבר הזכרתי את הסדנה (וזו גם ההזדמנות להודות ל70 נשים שכבר בחרו להצטרף לסדנה) כל התחפושות שתפרתי הן בעזרת כלים וטכניקות מהסדנה. הגלימה, הכובע, החצאיות והחולצות, המכנסיים- הכל! ותאמינו לי 90% מהתחפושות אפשר לתפור בשיטות הכי מהירות וקלות אז למעוניינות הנה קישור לסדנה- לחצי כאן 

בהתחלה חשבתי שאכתוב פוסט נפרד על כל תחפושת אבל אז נזכרתי שעוד שבועיים פורים ויש לי הרבה דברים שאני רוצה לשתף. רעיונות למשלוחי מנות, תחרות התחפושות ועוד כמה דברים. אז צריך לנסות ולצמצם שנספיק הכל.   כתבתי על כל התחפשות כאן וכולי תקווה שזה ייתן לכן הרבה השראה.

בד"כ אני שואלת את הילדים למה הם רוצים להתחפש ואז בביקור החודשי שלי בנחלת בנימין אני קונה בדים מתאימים הגדולה שלי רצתה להתחפש לטבחית אז לא חשבתי שצריך לזה בדים מיוחדים. כשבאתי להתחיל לתפור פתאום לא מצאתי בבית בדים שיהיו מספיק מושלמים למעמד. מה עושים? מחליפים את התחפושת לפי מה שיש בבית. והאמת? יצא הרבה יותר שווה! סאטנים זוהרים , לייקרות, כפתורים גד'ולים- זה כל מה שצריך. הפאה כבר הייתה לנו משנה שעברה ואת השלייקס קניתי ב10 שקלים בחנות מתנות ליד הבית. ליצנית מושלמת!!

החולצה היא בגזרת רגלן. לא ממש שרטטתי גזרה, אלא העתקתי מחולצה במידה שלה. מכיוון שהיה לי מעט תכלת ומעט וורוד חילקתי את החולצה ל2 צבעים. וזה יצא לטובה כי זה הרבה יותר מוצלח מאשר רק צבע אחד. את החצאית גזרתי מבד לייקרה צהוב שאפילו לע עשיתי לו גימורים, זה עיגול שלם כך שאין שום תפר בצדדים. הכי קל שיש! למעלה הוספתי חגורת גומי עם הדפס פרפרים כדי שעמוד טוב. גם המנג'ט של החולצה הוא מהלייקרה הצהובה. המכנסיים תפורות מבד סאטן וגם הם ממוחזרות. שנה שעברה השתמשנו בהם לתחפושת אחרת (אפשר לראות פה את התחפושת ההיא) והסברים מפורטים תוכלו למצוא בפוסטים על תחפושות משנים עברו. הגזרה של המכנסיים היא הכי פשוטה שיש. העתקתי ממכנסיים במידה מתאימה, הרחבתי בצדדים כדי שיהיה הרבה בד, ותפרתי גומי למטה שיתפוס את כל הבד וייתן מראה נפוח.

 הבא בתור ביקש תחפושת די מקורית אבל גם כאן החלטתי שאני תופרת לו אותה רק אם זה הולך לי בקלות. הוא ביקש להתחפש למרדכי היהודי אבל חצי-חצי. חצי אחד מרדכי כשהוא בשק ואפר והחצי השני לבוש בבגדי מלכות.

האמת שהוא ראה את זה באיזה ספר שקיבלנו פעם מתנה והוא נורא התלהב מזה- אז היה לי מאיפה לקחת השראה. גם כאן, את החולצה המכנסיים העתקתי מבגדים שלו ובמקום לגזור חלק שלם מכל בד גזרתי רק חצי ותפרתי אותם אחד לשני. זה כמעט ולא הוסיף לי זמן עבודה, לתפור את התחפושת מ-2 בדים שונים.

רק נקודה חשובה לפני ההסברים- כשאני מעתיקה גזרות מבגדים קיימים ואני תופרת בדי אריג מומלץ מאוד להוסיף הרבה תוספות תפרים כדי שבטוח זה יהיה נח ללבישה.

לשק השתמשתי בבד יוטה שלא עשיתי לו גימורים (דרך אגב בפנים הכל תפור טוב ומחוזק כדי שלא יפרם רק בחוץ השארתי ללא גימורים) את הצד היפה יותר הכנתי מבד סאטן עבה עם סיומת של בד שאני לא זוכרת את שמו (שנשאר לי מתחפושת של הסינית משנה שעברה). גם גלימה – הכנתי רק חצי גלימה והכנסתי אותה בתפר של הגב. הגלימה תפורה מבד קטיפה עם ברק שנקרא- קטיפה פפקו. גם בכובע- שני הצדדים שלו הם אותה גזרה כשההבדל היחידי הוא שבצד התכלת הוספתי קפלים כדי לקבל מראה עשיר ומלכותי יותר. דרך אגב בסדנת תחפושות יש גם הדרכה איך להכין כובע כזה.

ככשאלתי את הפצפונת השלישית מה היא רוצה להתחפש היא אמרה לי- או טווס או דרדרס. תהיתי לעצמי אם היא אמרה את שניהם בגלל שזה חרוז או בגלל ששניהם בגוונים של כחול. לי היה ברור שטווס זה הרבה יותר שווה אבל החלטתי שאני אחליט כשאני אהיה בנחלה. ואז ראיתי את הסיכה המעלפת הזו ולמרות שהיא עלתה מלא כסף החלטתי שאני חייבת אותה ובזה באה ההחלטה לסיומה- טווס.

מה תפרנו? חצאית טוטו מטול בגווני ירוק/טורקיז/כחול וחולצה מבד סימפוניה כחול- ולמרות שלא עשיתי גזרה של חולצה אלא סתם העתקתי מחולצה שלה- בכל זאת הכנסתי גם כיווצים בראש השרוול. כשאני מסתכלת על זה אני לא לגמרי בטוחה מה זה בדיוק האם זה טווס או אולי גברת או משהו אחר לא מזוהה אבל זה כ"כ מתוק שזה לא באמת משנה. דרך אגב- בהדרכה בסדנה אני מסבירה איך להכין חצאית טוטו בעזרת קשירה של הטול אבל כאן תפרתי את הרצועות. זה ממש אותו דבר רק במקום לקשור את רצועות הטול- תופרים. האמת שבקשירות מתקבל מראה יפה יותר אבל זה לוקח הרבה הרבה יותר זמן. 

 

ואחרון חביב נבחר- שודד ים. בניגוד לתחפושת, שהיה די קל לתפור אותה, דווקא לצלם היה מאתגר. השודד לא הפסיק לזוז מרב התלהבות ככה שנאלצנו להסתפק בתמונות קצת מטושטשות.

אז מה יש פה? ווסט מבד דריל אדום עם גימור של סאטן שחור. מכנסיים עם כיווצים מקטיפה שחורה וחגורת גומי שחורה וכמובן בנדנה. על הבנדנה הדפסתי תמונה של גולגולת. (כאן אפשר לראות איך אני מדפיסה על בדים בעזרת נייר גיהוץ) ותנחשו מה? גם כאן לא הכנתי גזרות. לקחתי בגדים שלו, הנחתי על הבד והעתקתי מסביב. באמת שלא צריך יותר מזה וזה יוצא נפלא ומהר. זה בסה"כ תחפושות. והכי חשוב שיהיה כיף וקל להכין אותן.

מה שאני יכולה להכין אני משתדלת להכין לבד ומה שאי אפשר אני קונה. זה גם בסדר. בסוף האביזרים לגמרי עושים את התחפושת ושווה להשקיע.

– אז כמה עלה לי כל הסיפור הזה? קשה להגיד במדוייק כי רב הבדים והאביזרים כבר היו לי בבית. בהערכה גסה העלות כולל אביזרים וכולל הכל, אני מעריכה שכל 4 התחפושות עלו לי קצת פחות מ200 ש"ח  (ובלי הסיכה הכחולה של הטווס רק 150 ש"ח- אז עכשיו אתם יודעים כמה עולה השחיתות הזו…)

– כמה זמן לקח לי? משהו כמו שעתיים וקצת במצטבר לכל תחפושות (לא כולל צילומים) – האם אני ממליצה?לגמרי!!!!!!!!!!!! זה כ"כ כיף ונותן המון סיפוק. וביננו איפה אפשר למצוא תחפושות בדיוק כאלו? אולי אני לא אוהבת להשקיע הרבה זמן אבל אני פדנטית בכל מה שקשור לאיך שהדברים שלי צריכים להראות בסוף.

דרך אגב את כל התחפושות תפרתי מבדים שקניתי בקאשי ועכשיו יש להם אתר חדש ושווה במיוחד שאפשר להזמין וזה מגיע עד הבית הנה הקישור לאתר- http://www.ktex.co.il/ בדים מעולים במחירים מעולים עוד יותר.

בקיצור  המלצה שלי- אל תוותרו זה שווה שווה שווה.

אז עד הפעם הבאה שניפגש שיהיה שבוע נפלא
והמון תחפושות מהממות ומושלמות!
באהבה
רבקה

___________________________________________________________

היום זו הזדמנות מצויינת להצטרף לסדנת התחפושות

לפרטים נוספים לחצי כאן

 
השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן