fbpx
אחרי החגים כבר מזמן לא כאן…

אחרי החגים כבר מזמן לא כאן…

רבות כבר נכתב על אחרי החגים אבל אין ספק ש"אחרי החגים" עבר כבר מזמן מזמן. הבעיה היא שבד"כ אחרי החגים כבר ממש מרגישים את הסתיו ומשום מה השנה הוא די בושש מלהגיע. וכ"כ חם. אפילו אצלנו שכמעט תמיד נעים. אבל כל זה לא מנע ממני לקנות כמה סוודרים השבוע. (אולי כי היה מזגן מקפיא בחנות…)

הייתי צריכה להגיע השבוע למרכז העיר בירושלים, ופתאום קלטתי כמה זמן לא הסתובבתי שם ואיך הכל השתנה. אנשים הולכים חופשי על הכביש ברחוב יפו מי היה מאמין ובכלל כל החנויות שהכרתי נעלמו משום מה.
בכל מקרה כשהייתי בירושלים מצאתי חנות צדדית די גדולה ונחמדה עם מלא סרגים במחירים שבין 39-89 ש"ח. אז כשראיתי את הסריג הזה היה לי ברור שאני חייבת אותו בשביל החצאית החדשה שלי. יש לו צורה ממש מעניינת גם מקדימה וגם מאחור והוספתי לו פרח קטן, מהסרטים האלו שקונים לפי מטר (יש את זה הרבה במטפחות)

את החצאית תפרתי לי לסוכות. היא תפורה מ2 שכבות בד. העליונה היא בד שיפון לייקרה והתחתונה בד כותנה עם הדפס מבריק. החצאית היא בגזרת קלוש  והחלק העליון זה גסקה עם כיווצים של חוט גומי ומעליו רצועה ארוכה של בד שיפון.
 
קלוש זה זו גזרה די פשוטה לשרטוט וגם יש לה נפילה יפה על הגוף כי היא גזורה באלכסון הבעיה היחידה שלה זה שצריך הרבה בד. החישוב הוא בד"כ 2.5 אורכים (אורכים לא מטרים)
 
לא צריך יותר מדי להשקיע בזה מה שחשוב לשים לב שצד אחד של החצאית הוא על רוחב הבד וצד אחד הוא על האורך. העיגול העליון צריך להיות שווה לחצי היקף המותניים (למעשה, הגזרה היא רבע עיגול וחצאית שלמה היא חצי עיגול)
הגסקה של החצאית גם מורכבת מ2 שכבות. השכבה התחתונה זה רצועה ארוכה מבד כותנה (מהבד התחתון של החצאית) עם כיווצים בחוט גומי
החלק העליון זה רצועה ארוכה ברוחב של בערך 1/2 מטר ובאורך של היקף המותניים. היא מכווצת עד לאורך הגסקה (בערך 15 ס"מ) ותפורה ב2 הצדדים.
מכיוון שרציתי שהשיפון יהיה עם כיווצים גזרתי אותו קצת יותר גדול מהכותנה וכיווצתי עד להתאמה בין שניהם.

גם באורך הם לא שווים כדי שהבד התחתון בטוח לא יציץ מלמטה.

משהו נוסף שלמרבה הפלא הספקתי השבוע זה שמלה קטנה לאחיינית קטנה. זו שמלה מבד קורדרוי עם סרט פספול מתחת לחזה ובפתח הצוואר. סרט פספול מאד משתלב עם בדי קורדרוי ועושה הרגשה נעימה של חורף. הוא בעצם סוג של סרט אלכסון שבאמצע שלו מושחל שרוך והוא תפור בין 2 שכבות בד.

 

ודבר אחרון להפעם שהבטחתי לכמה ששאלו על הפוסט הקודם- מה זה שרוול קלוש? הוא נקרא ככה כי יש לו נפילה שמזכירה חצאית קלוש. הוא מתאים בעיקר לבדים רכים ונשפכים ולשרוולים קצרים הטכניקה שלו דומה לשרוול עם כיווצים.

משרטטים גזרה בסיסית שלך שרוול באורך הרצוי

מסמנים קווים לרוחב השרוול וגוזרים עד מילימטר מהקצה העליון

מפרידים את החלקים של השרוול, מניחים על דף חדש ומעתיקים את הגזרה החדשה. הרווחים בין החלקים- לפי כמות הבד וכמות הנפילה הרצויה.

בהצלחה
ושגרה נעימה.
רבקה.

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן