fbpx
גם למניקות מגיע ללבוש שמלות!

גם למניקות מגיע ללבוש שמלות!

לאחרונה נולדו לי 3 אחיינים חדשים. את השניים הראשונים, בנים של אחים שלי, פינקתי בבגדים קטנים וחמודים שתפרתי להם. אבל הלידה השלישית הייתה של אחותי וחשבתי שיהיה יפה מצידי לשאול אותה מה היא רוצה לקבל במקום לתת משהו שאולי לא ישמש אותה היא כמובן ניצלה את ההזדמנות וביקשה שמלה חדשה לפסח. אולי אם הייתי יודעת מה היא תבקש הייתי חושבת פעמיים. סתם, לגמרי בכיף.

לא ידעתי מה בדיוק אני אתפור אבל היה לי ברור שזה חייבת להיות שמלה נוחה להנקה וכזו שלא צריך לשים מתחתיה אלף ואחת שכבות. אני יודעת איזה מבאס זה שבגלל ההנקה אי אפשר ללבוש שמלות או שכל פעם כשרוצים להניק צריך ללכת לחדר סגור ולהיות שם לבד.

חיפשתי בד שיהיה נעים לקיץ וכמובן לא שקוף. התלבטתי בין משהו מקושקש בגזרה פשוטה לבין בד חלק יחסית אבל בגזרה קצת יותר מעניינת ובסופו של דבר הלכתי על האופציה השניה. קניתי בד 100% כותנה אבל סטרצ'י וכזה שלא יראו עליו כל לכלוך. בחרתי בגזרה כפרית/רומנטית בשילוב עדין של תחרות.

בחזית השמלה יצרתי דמוי כפתרה שעליו תפרתי כפתורי פנינה לבנים ובצידי הכפתרה הוספתי תיפורים . שניים בכל צד

 

 

את השרוול הרחבתי באמתע במשהו כמו 10 ס"מ ובעזרת גומי יצרתי כיווצים במרחקים משתנים ובמכפלת השרוול הוספתי תחרה עדינה.  גם בגב הכנסתי את אותה התחרה בעזרת חיתוך שיצרתי באזור השחמות.

 

 

 

החלק האחורי מורכב בעצם מחתיכה אחת שלמה (למעט כמובן החיתוך בחלקו העליון) החלק הקדמי לעומת זאת מורכב מ2 חלקים שונים. החלק העליון מגיע עד קו המותן ומחוברת אליו חגורה, החלק התחתון הוא בגזרה של חצאית A כשבמרכז הוא מגיע עד קו המותן ובצדדים הוא עולה לקו הצד. בעצם החגורה יושבת על החיבור ומסתירה את זה. הפתח שנוצר מאפשר להניק בצורה קלה ואינטימית יותר.

 

בחלק התחתון הוספתי קצת גומי כדי שזה ישב בצורה טובה ולא יזוז. חשוב לשים לב שהחגורה מחוברת כמעט עד סוף החלק הקדמי, כדי שיהיה נח לסובב אותה מסביב לגוף ולקשור. את החגורה תופרים הפוך משני הצדדים לכיוון המרכז ומשאירים בדיוק באמצע פתח באורך המותן הקדמית. דבר נוסף שעשיתי כדי שיהיה נח יותר זו חגורה שמוצרת בהדרגה כך שהקצוות שלה הרבה יותר צרים מהחלק שמחובר לשמלה עצמה. 

 

 

הגזרה עצמה היא יחסית פשוטה זה לוקח קצת זמן בגלל התוספות של התיפורים והגומי בשרוולים אבל כמובן אפשר לקחת את הרעיון הזה ולשלב אותו כמעט בכל גזרה.

ככה פחות או יותר צריכה להראות הגזרה שלכן התמונה הראשונה זו הגזרה הבסיסית התמונה השניה זה הפיתוח לפי העיצוב שבחרתי

החלק הקדמי מחולק ל2 חלקים שהחיבור בינהם הוא רק בקו הצד וכל השאר פתוח על מנת לאפשר הנקה נוחה. החגורה מסתירה את זה כך שלא רואים שיש שם פתח

אני לא יודעת להגיד כמה זמן זה לקח לי כי לא בדקתי אני חושבת ששמלה כזו בחנות הייתה עולה לפחות 300 ש"ח (והייתי מאוד סלחנית עם המחירים היום) ובהתחשב בעובדה שהבד עלה לי 20 ש"ח למטר וקניתי 2.5 מטר והכפתורים במחיר שחיתות של קרית מלאכי עלו לי 2.5 ש"ח לכפתור (בת"א זה עולה חצי שקל ובירושלים שקל לכפתור- בדקתי) ובסה"כ 15 שקלים אפשר לאמר שזה בהחלט מצדיק את ההשקעה

אז מזל טוב אחות אהובה מקווה שתאהבי ולכל המניקות באשר הן- אל תוותרו על שמלות פשוט תשדרגו אותן שיתאימו לכן.

ואיזה כיף שפסח כבר מגיע 8 ימים של כיף אמיתי זמן איכות עם הילדים והמשפחה

מאחלת לכן  חג שמח ומאושר מלא בגדים יפים

רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן