fbpx
הקץ להחלקה!

הקץ להחלקה!

לפני בערך שנה אולי קצת יותר,  פרץ חידוש גאוני למחוזותינו- סרט מונע החלקה.

בפעם הראשונה שנתקלתי בו הוא נמכר במחיר שערורייתי של 75 ש"ח ונכתב עליו שהוא עשוי מבד מיוחד שהגיע מאפשהו בחו"ל. מישוש קל והבנתי שזה בד קטיפה פשוט שניתן למצוא כמעט בכל חנות בדים. כן, זה הבד של החלוקים במאה שערים. היה לי קשה להרשות לעצמי לקנות דבר כזה כשאני יודעת שעלות בד קטיפה איכותי הוא מקסימום 25 ש"ח. אז לקח לי עוד קצת זמן עד שהחלטתי לנסות את הפטנט. תקשיבו זה באמת רעיון גאוני שלא הבנתי איך לקח כ"כ הרבה זמן לעלות עליו. חסל סיכות כואבות שתולשות את כל השיערות וגיחה לשירותים כדי לארגן את הקונסטורקציה מחדש.

אצלי זה היה נורא. מטפחות לא החזיקו על הראש שלי יותר מחצי דקה ובלי קשר אם זה צנוע או לא, זה פשוט לא נח, כל שניה לרוץ לסדר את המטפחת כדי שהיא תשב יפה ותראה כמו שצריך. במיוחד עם כל הליפופים והקשירות של המטפחות היום שלסדר אותם כמו בקטלוג זה פרוייקט בפני עצמו.

אז מה בעצם גאוני בזה? לבד קטיפה יש סיבים ארוכים יחסית. אם תעבירו אצבע לאורך הבד, בכיוון אחד תרגישו שהוא חלק ובכיוון השני תרגישו חספוס. החיכוך של הסיבים עם השיער עוצר את ההחלקה והתזוזה של המטפחת. ואנחנו מסודרות לכל היום!

אבל מה? זה שהסרטים לא כ"כ זולים זו לא בעיה כי תכל'ס זה שווה את הכסף (והאמת שהיום הם כבר עולים הרבה פחות). הבעיה האמיתית היא שלאורך זמן הם נמתחים ואז הם כבר לא מתאימים להיקף הראש שלנו ולא נח להשתמש בהם. ובעיה נוספת-  הם נעלמים. אין לי מושג איך- אבל אני אף פעם לא מוצאת אותם. אבל כמובן שלכל דבר יש פתרון. כן- גם לפתרונות הכי טובים יש פתרונות. מודה שלא חשבתי עליו לבדי, נתקלתי בו לאחרונה אצל אחת ממעצבות המטפחות, אבל זה גאוני לא פחות מהסרט הזה, והפתרון הוא פשוט לחבר לכל מטפחת סרט משלה!

אז איך עושים את זה? בחרתי לי כמה מטפחות שאני רוצה לחבר להם את הסרט

גזרתי רצועות של בד קטיפה באורך של קצת פחות מהיקף הראש (ונראה לי אפשר גם אפילו קצר יותר) ותפרתי להם גימור של אוברלוק. אחת הבעיות בקטיפה שהיא ממש מתפוררת וחייבים לעשות לה גימור או של אוברלוק או מכפלת כדי למנוע את ההתפוררות. זיגזג לדעתי, לא יספיק במקרה הזה.

מקפלים את המטפחת לחצי כדי לראות בדיוק איפה נקודת האמצע שלה.

מנחים את את נקודת האמצע של הסרט על נקודת הקיפול של המטפחת. את הסרט אנחנו תופרים בפנים כמובן, והצד היפה של הקטיפה פונה אלינו. 

חשוב ממש לשים לב– שהצד המחוספס פונה כלפי מעלה ז"א שכשנעביר את האצבע מקצה המטפחת לכיוון פנימה- נרגיש את הצד החלק וכשנעביר את האצבע מכיוון פנים המטפחת לקצה- נרגיש את החספוס.

הנה כמה מהמטפחות המחכות לתורן להשתדרג.

 

 

 

מטפחת שיש להן הרבה תיפורים בחוץ ותחרות וכו' כדאי לשים לב שהתפרים שתעשו לא יהרסו את המראה. מומלץ לחבר עם סיכות ולתפור מהצד החיצוני.

שבת שלום

רבקה

2 תגובות
  1. שושנה אמויאל

    בס"ד
    צפיתי בסירטון איך תופרים רוכסן, ממש אהבתי. קלי-קלות…
    תודה רבה לך
    ויישר כח על האתר שלך.
    בהצלחה רבה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן