fbpx
על מכנסיים, חצאית ומה שבינהם.

על מכנסיים, חצאית ומה שבינהם.

בד"כ אני מרגישה די בעניינים. אני עוקבת אחרי השינויים באופנה ויודעת פחות או יותר להצביע על מגמות האופנה (בעיקר במגזר הדתי שהכל אצלו קורה תמיד צעד אחד אחרי אז זה יותר קל) ובכל זאת לקח לי זמן לקלוט את הטרנד החדש- חצאית מכנס. אני חושבת שפספסתי את זה כי פשוט קיטלגתי את זה כדבר שאני לא אוהבת וזהו. שם זה נעצר ונשאר.

אבל כנשאלתי שוב ושוב איך עושים את החצאית הזאת, שתכלס היא באמת שלא מסובכת בכלל, הבנתי שאין מנוס וצריך לתת לה התייחסות גם בקורס אגב הוספתי שיעור שלם שבקרוב מאוד יעלה לאתר).

כמובן לעצמי אני לא אתפור דבר כזה- אני עדיין לא מחבבת את המראה אז את הדוג' עשיתי במידות של הבת שלי שלפחות לא יתבזבז הרבה בד. איך היא התרגשה כשביקשתי ממנה למדוד כנראה שבסופו של דבר נרצה או לא- כשכולם לובשים אותו דבר זה פשוט הופך לאופנה.

בדיוק אתמול נתקלתי בתמונות של המעצבת ג'ודי  וראיתי שהיא יצרה קולקציה שלמה של חצאיות בסגנון הזה אז צרפתי פה כמה דוג' כדי שתהיה לכם קצת השראה

 

 

זו גזרה שבנויה על בסיס חצאית ולא על בסיס מכנסיים והיתרון שהרבה יותר קל לשרטט גזרה ולגם לתפור. אם כבר מדברים על יתרונות- באמת שניסיתי למצוא לגזרה הזו יתרונות ואפילו הצלחתי כמו למשל שיש בה משהו יותר צנוע, מצד שני נראה לי שקשה יותר לשבת איתה רגל על רגל. בכל אופן למי שכן מתחברת לדוגמה הבאתי הדרכה קצרה.

את הגזרה בונים על בסיס חצאית A. אם רוצים שיהיה עושר של בד אפשר ליצור גזרה עם קפלים או כיווצים. בעצם מה ששונה בחצאית מסתם חצאית רגילה,  שבמקום לתפור מכפלת רגילה אנחנו מחברים את 2 החלקים (קדמי ואחורי) אחד לשני ומשאירים 2 חורים בצדדים בשביל הרגליים.  אז יצרתי גזרה של חצאית A ובצדדים הורדתי אותה

מעט כדי ליצור פתח נח יותר לתפירה.

ככה הגזרה נראית כשהיא משורטטת על רבע  

   וככה אמור להראות חלק שלם.

 

גזרתי 2 חלקים קדמי ואחורי וחיברתי אותם בצדדים ובחלק התחתון רק בקו המעוגל- כמובן בצד שמאל של הבד. אח"כ, כשנהפוך את החצאית כל התפרים יכנסו פנימה.

  

את הגימור של פתחי הרגליים התלבטתי איך לעשות. בהתחלה עשיתי מכפלת פשוטה אבל במחשבה שניה רציתי לבדוק איך זה נראה עם מנג'טים האמת שזה לא כזה משנה המנג'טים נותנים עיצוב קצת אחר זה הכל מבחינת נוחות זה אותו דבר.

  

 

וכמובן איך אפשר בלי להוסיף איז כיס קטן. דרך אגב- את הכיס  תפרתי לפני שחיברתי את 2 החלקים גם יותר קל לחבר אותו בצורה כזו וגם רציתי שהוא ייכנס בתפרי הצד. ובכלל כיסים תמיד עדיף לתפור לפני שמחברים את חלקי הגזרה- במיוחד במכנסיים.

למעלה הוספתי גומי- כי זו חצאית שמיועדת לילדה. כמובן שאפשר להחליט להכניס רוכסן או גסקה מבד טריקו רק צריך לקחת את זה בחשבון בשלב השרטוט.

זהו להפעם.
בשורות טובות
רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן