fbpx
חצאית ג'ינס – ממש כמו הדבר האמיתי

חצאית ג'ינס – ממש כמו הדבר האמיתי

אני באופן אישי אוהבת דברים מיוחדים. וכמה שיותר יותר טוב 🙂

שילובי צבעים לא רגילים, גזרות מעניינות ומאתגרות. אבל יש כאלו, שאוהבים דברים פשוטים יותר.
לכן אחרי שכמעט שנה הבת שלי ביקשה ממני שאתפור לה חצאית ג'ינס, כזו שתהיה הכי רגילה שיש ממש כמו הדבר האמיתי, החלטתי שהגיע הזמן וניגשתי לביצוע. כי למרות שזה לא הדבר הכי מיוחד ומעוצב שיש עדיין יש כאן אתגר להגיע לתוצאה שהכי דומה למקור.

ומה אני אגיד לכן? עם כל הדברים המיוחדים והבדים המשוגעים יש איזה סיפוק מיוחד בלתפור משהו שנראה בול כמו המקור. עם כל הירידה לפרטים הכי קטנים. כיסים, תיפורים כפולים, חגורה עם כפתור ושסע מאחור.

הנה החצאית ג'ינס החדשה שהיא קיבלה

הכי חשוב, כשניגשים לפרוייקט כזה, שהוא קצת יותר מורכב משמלה פשוטה ובסיסית, זה לתכנן טוב טוב את התהליך. קודם כל ברמת השרטוט, לשים לב שלא מפספסים שום חלק, ואח"כ גם בתפירה. להבין מה השלב הראשון ומה מגיע אחרי מה. כי לפעמים אפשר לפספס דברים ואז זה ממש מבאס לפרום.

אז מה שאני עושה בד"כ זה קודם כל לדמיין בדיוק איך אני רוצה שיראה התוצר הסופי, לשרטט אותו ממש לפרטי פרטים וכמובן להתאים למידות. ואז אחרי שיש לי גזרה מוכנה אני עושה לי בצד רשימה של שלבי התפירה.

אחד הדברים הכי בולטים בבגדי ג'ינס זה התפר הכפול המודגש. עושים את זה בעזרת חוט עבה יותר מהרגיל שמיועד לבדי ג'ינס. ואתן יכולות לראות שזהמופיע כמעט בכל תפר בבגד.
מכיוון שאני אוהבת לחסוך בזמן (וגם כי אני תופרת על מכונה תעשייתית) אז אני מעדיפה לא להשתמש במחט כפולה שמחייבת אותי להחליף את המחט יותר מדי פעמים במהלך התפירה. ולהשחיל כל פעם חוט נוסף.

מה שאני עושה במקום, זה למלא 2 סלילים של סליל תחתון. אחד עם החוט העבה יותר ואחד עם חוט רגיל. ואז אני תופרת במחט אחת פשוט 2 תפרים וכשיש צורך מדי פעם, אני מחליפה רק את הסליל התחתון שזה כמובן הרבה יותר פשוט ומהיר.

וכמובן רוכסן קדמי. עוד משהו שממש מאפיין חצאיות ומכנסי ג'ינס. הטכניקה של תפירת רוכסן קדמי היא שונה מאשר תפירת רוכסן רגיל או רוכסן נסתר. היא כוללת עיבוד בשני הצדדים וכמובן חגורה עם כפתור מיוחד לג'ינסים. את הכפתור הזה אפשר לקנות בכל חנות של מוצרי תפירה וזה לא כפתור שתופרים אלא כפתור שמגיע עם בורג ובעזרת פטיש מחברים את 2 החלקים.

ככה נראים הכפתור והחוט המומלצים לתפירת בד ג'ינס

גם מאחורה לא וויתרתי על הכיסים. כי אם כבר אז עד הסוף.
כדי לקבל גימור נקי ויפה לכיס הדרך הכי טובה היא לתפור לו מכפלת במרחק של רגל מכונה מהקצה ואז כשמחברים אותו לבגד עצמו לעשות תפר ממש קרוב לקצה ככה אנחנו גם מקבלים גימור מדוייק וגם תפר כפול.

כדי שזה יהיה ברור יותר הוספתי לכן בסוף הפוסט סרטון הדרכה. הסרטון לקוח מתוך ההדרכה המלאה שנמצאת במועדון התפירה ושימו לב שעכשיו לשבוע בלבד יש מבצע מיוחד למצטרפות למועדון. ממש שווה לנצל את זה!! כל הפרטים בלחיצה כאן

גם שסע זה דבר חשוב מאוד בחצאיות ג'ינס מהסוג הזה. וככל שהחצאית ארוכה וצרה יותר זה חשוב אפילו יותר. כי כשתופרים חצאית שהיא צרה ומבד שלא נמתח אם ננסה ללכת בה כשהיא פתוחה פשוט לא נצליח. השסע מאפשר לנו את חופש התנועה שאנחנו צריכים אבל לא מספיק פשוט לא לתפור את החלק התחתון של התפר מאחורה אלא צריך בגזרה לשרטט תוספת לשסע כדי לקבל גימור יפה.

אני עשיתי שסע שהוא פתוח. כמובן שאפשר גם לעשות שסע סגור למי שלא רוצה את האופציה הפתוחה.

את החלק הפנימי של הכיס עושים מבד דק יותר כדי שיהיה נח וקל יותר לתפירה. אתן יכולות לראות פה את הבד שמבצבץ. אני בחרתי בבד כותנה עם הדפס אבל אפשר לבחור כמובן כל בד שמתאים לכן ובכל צבע. מימילא לא רואים את זה. אני הכי אוהבת את הכותנה. אפשר גם בד סאטן של בטנה.

עוד משהו שמאוד מאפיין את חצאיות הג'ינס וגם המכנסיים כמובן, זה הלולאות שנמצאות על החגורה. הן כמובן מיועדות כדי שיהיה אפשר להכניס בתוכן חגורה חיצונית אבל גם אם לא משתמשים בחגורה כזו הלולאות האלו ממש משדרגות את הבגד ומוסיפות יופי וממש פשוט לעשות אותן. הן גם לא מתחברות בתוך התפרים אלא בסיום התפירה של הבגד פשוט מחברים אותן למעלה.

תראו כמה יפה זה נראה בתוצאה הסופית כשממש שמים לב לכל פרט ופרט. והעיקר שכולם מרוצים 🙂

עוד נקודה חשובה לגבי בדי ג'ינס- יש בדי ג'ינס שמגיעים מכובסים אבל רוב הג'ינסים לא ולכן מומלץ מאוד לכבס אותם לפני התפירה. גם כי הם יכולים להוריד צבע בכביסה וחבל שהם ילכלכו בגדים אחרים. וגם כי לג'ינס יש אחוז מסויים של כיווץ לאחר כביסה ראשונה ואתן יכולות לגלות שאחרי שכיבסתן פתאום הבגד התקצר לכן.

אם הבד שבחרתן הוא איכותי אז זה יקרה רק בכביסה הראשונה. ודרך אגב גם הירידה של הצבע וגם הכיווץ לא מעיד על איכות הבד כי זה משהו שאופייני לבדי ג'ינס.

והנה גם הסרטון על הכיס האחורי. שכמו שציינתי קודם הוא לקוח מתוך ההדרכה המלאה שנמצאת במועדון התפירה. ועכשיו לשבוע בלבד יש מבצע מיוחד על מנוי שנתי למועדון. ממש שווה לנצל את זה!

כל הפרטים על המבצע בלחיצה על הקישור- https://shoham-fashion.ravpage.co.il/ms97

ורגע לפני סיום אשמח לשמוע- האם אתן אוהבות יותר דברים מיוחדים או רגילים? ומה הדבר שהכי עוזר לכן כשאתן רוצות לתפור בגדים?

אשמח שתכתבו לי כאן למטה בתגובות

רבקה

4 תגובות
  1. זהבה

    לא הבנתי את השיטה עם שני הסלילים.
    בחוט עליון את תופרת כל הזמן עם החוט הכתום של הג'ינס, ומלמטה לא?
    מה זה נותן?

    • רבקה קליין

      בעקרון אפשר לתפור את כל הבגד עם החוט העבה גם למעלה וגם למטה. אבל אני פחות אוהבת. וגם בגלל העובי זה לא תמיד תופר טוב במכונה ביתית.
      אז החוט העליון כל הזמן עבה ולמטה אני מחליפה רק כשצריך. לדוג' כשאני עושה מכפלת והתפר שרואים מגיע מלמטה.

  2. רינת עטייה-גיליס

    אני ממש רוצה להרשם.
    כיון שאני עמוסה ביותר – מבקשת לדחות את ההרשמה לפחות ב=חצי שנה אני בחוג ריקמה בזום שדורש הרבה שיעורי בית.
    האם יישמרו לי אותם תנאים מפתים?
    מקוה מאד, רינת עטייה-גיליס

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן