fbpx
טיפים חשובים לתפירה בבדי סטרץ'

טיפים חשובים לתפירה בבדי סטרץ'

כמה שאני אוהבת בדי אריג וחושבת שהם הרבה יותר יפים, הרבה יותר מחמיאים והרבה יותר קל לתפור איתם (עם רובם לפחות..) תמיד לפחות 1/3 מהבגדים שאני תופרת יהיו מבדי סטרץ'

למה? בעיקר כי לא צריך לגהץ אותם אחרי הכביסה וזה קריטי במיוחד בבקרים העמוסים שחייבים מהר מהר להתלבש ולצאת. ובגד, שאפשר פשוט לקחת וללבוש גם אם הרגע יצא מהמייבש, זה לא דבר מובן מאליו.

אז לכל מי שתופרת בבדי סטרץ' מכל סיבה שלא תהיה, הנה 4 כללים חשובים שיעזרו לך לעשות את הדברים טוב יותר וגם סרטון הדרכה לתפירת מנג'ט וי מדוייק ויפה.

1. לבחור בדים איכותיים.
בדים טובים קל יותר לתפור גם אם הם סטרצ'יים. הם נשמרים בכביסה טוב יותר. ובכלל כל העבודה איתם קלה ונוחה יותר. כן- איכות הבד לגמרי משפיעה על התפירה.

2. להשתמש במחט סטרץ'.
ככל שהמחט דקה יותר היא תתפור לנו טוב יותר אז שימו לב גם לסוג המחט וגם לעובי שלה.

3. למתוח מעט את הבד בזמן התפירה
אבל, לשים לב לא למתוח הרבה כדי שלא יווצרו לנו גלים בתפר. ומכיוון שתפירה בכלל ומתיחה בפרט זה לא דבר מדוייק, תצטרכו למצוא את האיזון הנכון בעצמכם. אבל לא לשכוח- צריך למתוח קצת את הבד. 

רק הערה חשובבה לגבי זה- את תפרי החיבור אפשר לעשות עם אוברלוק או דמוי אוברלוק ואז התפר גמיש ואין צורך למתוח. תפרי מכפלות אפשר לעשות עם מחט כפולה או מכונת אפראט ואז התפר גמיש. 

4. לא לתפור על התפר הכי ארוך.
ככל שהתפר יהיה צפוף יותר יש פחות סיכוי שהוא יקרע. מצד שני אל תעשו תפר צפוף מדי כי אז יהיה לכם קשה לפרום אם תצטרכו או בכלל לתפור בצורה טובה. בקיצור תכוונו על 2/2.5 וזה בד"כ אורך תפר מעולה לבדי סטרץ'.

יש לכם טיפים נוספים לתפירת בדי סטרץ'? שתפו אותנו בתגובות

והנה גם סרטון עם טכניקה לתפירת מנג'ט בפתח וי.

3 תגובות
  1. שם טוב

    כיף לקבל טיפים והסירטון מדוייק. תודה.

  2. תהילה

    אחרי שנים של תפירה, והרבה בבדי סטרץ', כל מיני נסיונות (כמו למתוח את הבד, לפתוח טיפה זיגזג), בסוף תמיד הייתי צריכה לתקן שוב ושוב חורים בבגדים בגלל קריעה של החוט.
    היום אני תופרת עם תפר סטרץ' שבמכונה. דמוי אוברלוק לתפרים פנימיים, ותפר סטרץ' ישר לתפרים חיצוניים (המכונה הולכת קדימה ואחורה וככה שומרת על האלסטיות). בשיטה הזו נרשמה הצלחה מסחררת. המתיחה ממש נשמרת ואפס קרעים.
    החיסרון היחיד הוא שאם יש טעות וצריך לפרום זה די מעצבן כי התפר צפוף.
    בהצלחה לכולן!

  3. מיכל

    טיפ 5 לתפירה בסטרץ/או בדים בעיתיים שנתקעים.
    להדביק חתיכת סלוטייפ בתחתית הרגלית. ממש עוזר.

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן