fbpx
הטיפים-הכי-חשובים-לתפירת-תחפושות

הטיפים-הכי-חשובים-לתפירת-תחפושות

עוד שבוע פורים וזה עדיין לא מאוחר להספיק ולתפור תחפושות מהממות! גם אם עוד לא התחלת אבל ממש מדגדג לך באצבעות לעשות את זה, זה בדיוק הזמן הנכון להתחיל וגם לסיים בזמן! אז איך תופרים תחפושות בצורה קלה ומהירה ובלי לוותר על תוצאות מעולות? ואיך חוסכים כסף על התחפושות?

ריכזתי לך את הטיפים הכי חשובים ומנצחים שיאפשרו לך לעשות את זה בקלות ממש! ובסוף הפוסט גם הטבה מיוחדת לרכישת בדים.

1. הדבר הכי חשוב לי כשאני מתחילה לתפור תחפושות זה לוודא שבחרתי תחפושת שאפשר לעשות אותה בגזרה פשוטה. גם אם התחפושת נראית מורכבת ומסובכת, כל עוד הגזרה הבסיסית שלה היא פשוטה, יהיה הרבה יותר קל לתפור אותה. לרוב, אני אדמיין אותה בראש כמה פעמים ואנסה לחשוב, לפני שאני ניגשת לתפירה, מה תהיה הדרך הכי קלה ומהירה ואז, כשאני מגיעה לתפור בפועל, בד"כ זה יחסוך לי הרבה זמן. 

הנה לדוג' הג'וקר היפה הזה. הגזרה שלה היא הכי פשטה שיש. חולצה ישרה, מכנסיים ישרות עם גומי, רק שבמקום לתפור הכל מאותו בד, חילקתי את הגזרה ל4 וכל חלק – צבע אחר. את הכובע פשוט מילאתי במלא אקרילן ואת המסכה הוא הכין לבד בכיתה. הדבר היחיד שלקח קצת יותר זמן, זה לתפור באופן ידני את הסמלים. ועדיין כמה שהתחפושת הזו יפה היא לא לקחה המון זמן.

2. הבדים הם כמובן חלק בלתי נפרד מהתחפושת וכדי שיהיה לנו קל ומהיר לתפור אותן כדאי לבחור בדים קלים לתפירה. אם אתן אלופות ומומחיות תוכלו לבחור איזה בדים שמתחשק לכן, אבל אם אתן תופרות מתחילות או שאין לכן הרבה זמן להתעסק עם תחפושות, תבחרו בדים קלים לתפירה. בדים כמו ג'ינס, דריל, קנבס, פליז או ג'ט הם קלים לתפירה. בדים כמו שיפון וסאטן הם יותר מאתגרים לתפירה ולכן יקחו לכם יותר זמן לתפירה. לייקרה הוא בד יוצא דופן מכיוון שהוא בד יחסית מאתגר לתפירה, מצד שני בתחפושות היתרון שלו שהוא לא מצריך גימורים ואפשר ליצור בו פריטי לבוש קלים ומתאימים.

התחפושת הזו למשל, תפורה מכותנה וג'ט בדים ממש קלים לתפירה וחוסכים מלא זמן!

3. תנצלו שאריות בדים. כן, שאריות בדים הן אחלה חומר גלם כדי להשתמש בו לתחפושות. הנה למשל תחפושת הליצן הזו כולה מורכבת משאריות ופיסות בד שנשארו לי מפרוייקטים אחרים וחיברתי אותן לתחפושת אחת חמודה ויפה. הרבה צבע- זה כל מה שצריך לתחפושת מושלמת!

4. תבחרו דמויות או דברים שמאוד קל להבין מה הם. כשהתחפושת דורשת המון הסברים, רק בשביל להבין למה התחפשנו, גם העבודה הופכת לארוכה יותר. הנה הדרדסים החמודים האלו- במבט אחד מהיר מבינים מה יש כאן גם בלי אלמנטים מסובכים. והתחפושת הזו לקחה לא יותר מחצי שעת עבודה לכל ילד. כמובן שגם הבדים והגזרות מתאימים למה שציינתי קודם.

5. תופרים לילדים? תתפרו תחפושת מ-2 חלקים נפרדים. גם לילדים עצמם יהיה קל יותר ללבוש ולהוריד את התחפושת במקרה הצורך, וגם התפירה תהיה קלה יותר. יהיה גם הרבה יותר קל לעשות תיקונים כשהתחפושת מחולקת ל2 חלקים ולא עשויה מחלק אחד שלם. ובקיצור- תבחרו את התנאים האופטימליים כדי לאפשר לכן תפירה פשוטה ומהירה.

6. אני באופן אישי אוהבת ליצור את כל האביזרים של התחפושות לבד. אבל אביזרים כמו – שרביט, כובעים, קשתות ונעליים לפעמים לוקחים יותר זמן עבודה ואפשר היום למצוא אביזרים פשוטים וזולים שישדרגו את התחפושת. אז אם אין לכן זמן תוותרו על הכנת האביזרים לבד ותתמקדו בתפירה של עיקר התחפושת. אם בכל זאת אתם מתעקשים? הנה כמה רעיונות לאביזרים שכן הכנתי לבד. בסוף זה באמת אפשרי.

כובע לאחשוורוש

עגילים וטול לשמש

קשת לחיפושית

צמות לבילבי

נעליים למיקי מאוס

7. אחת החצאיות המדהימות ביותר לתחפושת היא חצאית טוטו. מכינים אותה מבד טול דק שמגיע במגוון גדול מאוד של צבעים והעלות שלו ממש זולה. יש כמה אופציות לתפור את החצאית הזו. בקשירה ובתפירה. אני באופן אישי מעדיפה את התפירה, פשוט כי זה מהר יותר מאשר ליצור מלא קשירות (למרות שלכאורה אין בהם עבודת תפירה) אבל לוקח מלא זמן לעשות את כל הקישירות האלו. גם התוצאה הסופית יפה יותר בעיני כשתופרים את הטול. ובכל מקרה זה לוקח פחות זמן אז זה עדיף. עוד דבר שחשוב לשים לב- אם אתן תופרות את החצאית הזו מרצועות שימו לב לגזור את הבד על האורך. במידה ותגזרו על הרוחב יהיה מתיחה לבד וזה יקבל מראה שונה לגמרי.

חצאית טוטו לשחמט 

חצאית טוטו לטווס מרצועות בצבעים שונים שגזורות לרוחב!

8. אחד הדברים הכי שווים שבנות אוהבות בתחפושות זה שמלות מנופחות וכמה שיותר מנופח- יותר טוב. אז איך יוצרים תחתיות מנופחות בקלות?

הנה כמה דברים חשובים- 

א. תשתמשו בבד רשת (ולא בטול). הוא חזק עבה ויציב יותר ולכן נותן נפח גדול יותר ומצריך פחות בד. בד טול הוא אמנם יפה ועדין, אבל פחות מתאים כשכבה תחתונה אלא יותר כשכבות מעל או חצאיות טוטו. הרשת גם זולה יותר מאשר הטול.
ב. רוב התחתיות הן בגזרת קלוש או עיגול מלא. זה אמנם נותן תוצאה מעולה אבל מבזבז הרבה יותר בד. לעומת זאת אם תעשו תחתית מקומות עם כיווצים, תקבלו נפח יפה וניצול מקסימלי של הבד.
ג. תתפרו את התחתית בנפרד מהשמלה. גם התפירה תהיה לכן קלה יותר אבל ככה, גם תוכלו לשמור על התחתית בצורה טובה יותר. כי במידה ותרצו לכבס את השמלה עצמה, לא תצטרכו לכבס גם את התחתית שכידוע כביסה של בדי רשת וטול הורסת אותם לגמרי. כשהתחתית נפרדת מהשמלה, תוכלו להשתמש בה בהמשך לתחפושות שונות בלי הצורך לתפור תחתית חדשה.

 מקווה שהטיפים יעזרו לכן ושקיבלתם רעיונות ליישום.

מי שרוצה לקבל עוד מלא הדרכות ורעיונות לתפירת תחפושות- בסדנת התחפושות החדשה שלנו יש לך אינספור כלים וטכניקות לתפירת תחפושות קלות ומהירות והכי חשוב- מהממות!!
כל הפרטים בלחיצה כאן על הקישור- https://shoham-fashion.ravpage.co.il/puurim

וארגנתי לך גם הטבה מיוחדת לרכישת בדים! 15% הנחה על כל הבדים של קשי מעכשיו ועד פורים.
לקבלת קופון הנחה לחצו כאן- https://shoham-fashion.ravpage.co.il/purim

ובקרוב- תחרות שווה שווה לפורים עם פרס מדליק במיוחד! תעקבו…

שיהיה פורים שמח מלא דברים טובים!
רבקה
השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן