fbpx
אז מה את עושה ביום שישי?

אז מה את עושה ביום שישי?

לכל אחת יש את הזמנים שהיא הכי אוהבת לתפור בהם. אצלי זה יום שישי. או מוצ"ש. עוד לא החלטתי אבל בד"כ זה יוצא ביום שישי. אחרי כל העומס של השבוע והמירוץ להספיק את כל מה שצריך,  ביום שישי בבוקר יש לי קצת רוגע. ואני תופרת. ואין לי הסחות דעת. ואין עבודה, וטלפונים. 

אני מצליחה להספיק המון.

יש רק דבר אחד שלא לקחתי בחשבון. אם אני תופרת למתבגרת שלי אין לי סיכוי להצליח לסיים את זה באותו יום. עד שהיא מתעוררת אני כבר סיימתי לתפור והתחלתי עם ההכנות לשבת…  

אז איך אפשר להספיק לתפור ביום שישי? יש כאלו שזה הזמן הכי עמוס ולחוץ בכל השבוע. ובכלל איך אפשר להכניס את התפירה כחלק מהחיים גם בתקופות מאתגרות יותר?

יש 3 דברים שאני מקפידה עליהם ומאפשרים לי להספיק יותר בפחות זמן

1. אם אין לי הרבה זמן אני תמיד אשתמש בגזרות שכבר יש לי. עם עדיפות לגזרות פשוטות ולא מורכבות.

2. אני אתפור מבדים שקל לעבוד איתם ולא דורשים התעסקות מיוחדת

3. אני לא אוסיף טכניקות או גימורים מורכבים אלא באמת אלך על הכי פשוט.

ואפשר להגיע לדברים נפלאים גם כשלא תופרים דברים מורכבים מדי. וזה בדיוק מה שעשיתי בשמלה הזו. 

היה לי חשוב לתפור לגדולה שלי שמלה חדשה אבל לא להתעסק עם זה יותר מדי ולכן עבדתי לפי 3 השלבים האלו- לקחתי גזרה בסיסית פשוטה שכבר יש לי והדבר היחיד שהוספתי זה חיתוך קצת מעל החזה.

השתמשתי בבד סימפוניה ובבד ג'רסי. 2 בדים שמאוד קל לעבוד איתם.

וחוץ מכיס קטן מבד דמוי עור לא הוספתי שום טכניקה מורכבת. לא עיבודים לא כפתורים. ככה הכי נקי ופשוט שיש.

שחור לבן ואפור. בלי הרבה צבע אבל לגמרי קלאסי.

החלק העליון הוא בד סימפוניה פסים שחור לבן. החלק התחתון בד ג'רסי אפור. 

הוספתי כיס קטן בחזית מבד דמוי עור. אני אוהבת את השילוב הזה של בדים בצבעים ומרקמים שונים. זה מוסיף עניין לבגד. ובאמת זה כ"כ פשוט ליצור את הקסם הזה. ובכלום זמן וכסף יש לכן שמלה חדשה.

ומתי סיימתי את השמלה? 

בגלל שהשתמשתי בגזרה שכבר הייתה לי ותפרתי איתה בעבר, ידעתי שהגזרה טובה ובמידות הנכונות. דרך אגב זה גם משהו שמקצר את זמן התפירה מכיוון שיש פחות תיקונים לעשות. 

בכלל, אני ממש ממליצה שתהיה לכן גזרה בסיסית טובה במידה שלכן ובה תשתמשו כדי לתפור עיצובים ובגדים שונים. זה חוסך הרבה זמן של מדידות. אין סיבה כל פעם מחדש לשרטט גיזרה חדשה. גם לילדים – אפשר פעם בחצי שנה לקחת מידות ולראות מה השתנה ולעדכן את הגזרה בהתאם.

לפני הגימורים, רק רציתי לוודא שפתח הצוואר טוב והאורך מתאים למה שהיא רוצה. כי אחד הדברים הכי חשובים זה למדוד את הבגד לפני שעושים גימורים. ואם יש טיפ אחד שהוא הכי משמעותי בעיני בתפירה זה אף פעם לא לעשות גימורים לפני שמודדים ומוודאים שזה בדיוק כמו שרצינו.

את השמלה סיימתי במוצ"ש. (כי כמו שצפיתי שעות השינה בגיל מסויים קצת משתבשות להם בסופ"ש…)

באמת שאין פה משהו יותר מדי מסובך. גזרה הכי פשוטה ובסיסית ושילוב בדים שאוהבים.

ואם בא לכן לקבל עוד טיפים, כלים, וידע בתפירה שיאפשר לכן לתפור כל מה שאת רוצות ואם עדיין לא הצטרפתן לקורס הטוב ביותר ללימוד תפירה "פשוט לתפור" יכול להיות שהיום זו ההזדמנות שלכן פשוט לעשות את זה. כל הפרטים בלחיצה כאן

ועד הפעם הבאה רק טוב!
והרבה בגדים יפים.
רבקה 

תגובה אחת
  1. israelnightclub.com

    I need to to thank you for this wonderful read!! I absolutely loved every little bit of it. I have you book marked to check out new things you postÖ

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן