fbpx
הבד המושלם לעונות מעבר

הבד המושלם לעונות מעבר

אחת הסיבות המשמעותיות ביותר שבגללן בחרתי בכלל להתחיל לתפור היתה- כי רציתי שתהיה לי את היכולת לתפור כל דבר שארצה, במידות שמתאימות לי. אבל גם הזמן הוא עניין רציני וככל שהשנים עוברות אני מגלה שיש לי יותר דברים שאני רוצה לתפור ופחות זמן לעשות את זה.

זו הסיבה שאני משתדלת (לפעמים, כשאני מצליחה) לבחור בבדים שהם קלים יותר לתפירה או בגזרות פשוטות שלא לוקחות הרבה זמן.

אחד הבדים שאני ממש אוהבת לתפור איתו זה בד שנקרא פרנץ' טרי (מנוקד בסגול). הוא מושלם לעונות מעבר כשרוצים בגד שהוא לא חם מדי אבל גם לא דק מדי. קל מאוד לעבוד איתו ואפשר למצוא אותו יחסית בהרבה גוונים. אומנם הוא כמעט ולא קיים בהדפסים. אבל אפשר במקום זאת להשתמש בשילובים של צבעים שונים.

אז נכון שעכשיו כבר צריך להיות שיא החורף, אבל עדיין יש ימים שמשיים וחמימים יותר ואז שמלות כאלו בתוספת גרביון זה פשוט שילוב מושלם.

לאחרונה תפרתי לקטנה שלי 2 שמלות. את ההשראה לשמלת שילובים קיבלתי משמלה אחרת שראיתי בחנות בירושלים. השמלה עלתה 99 ש"ח וזה היה נראה לי כמו משהו שאפשר ממש בקלות לתפור לבד. מה עוד ששמלות בגודל הזה הן לגמרי משאריות. בכלל, בגיל הזה אני תופרת רק משאריות שיש לי מבגדים אחרים שתפרתי. זה ניצול מקסימלי של הבדים וגם של הכסף שלי….

אבל אני יודעת שהכסף זה לא תמיד הפרמטר היחיד. לפעמים קל יותר לשלם 100 ש"ח לשמלה ולסגור את הפינה. אבל זה כ"כ כיף להצליח לתפור את זה לבד.  

הגזרה פה היא יחסית פשוטה אבל צריך לדייק בתפירה של הפינות כדי שזה יצא גימור יפה.

החלק קדמי שלם עד קו המותן. חלק אחורי מחולק ל2 בשביל כפתורים. ובשרוול הכנסתי כיווץ בעזרת גומי לאורך. החלק התחתון זו פשוט רצועה ישרה עם כיווצים.

בחרתי 3 צבעים שמשתלבים יפה יחד. לדעתי כמעט כל שילוב יכול להצליח. יש את הבד העיקרי שהוא בצבע בורדו. ותוספת של 2 צבעים שנותנים את הטאצ'. האפור גם הוא בד פרנץ' והורוד זה קטיפה.

מכיוון שזה בד שאין לו כמעט מתיחה חשוב לשים לב שאני מתייחסת לזה בגזרה שלי. אני לא יכולה לעשות גזרה צמודה מדי כי יהיה קשה ללבוש אותה. וגם אם הגזרה לא מאוד רחבה ופתח הצוואר לא מספיק גדול, יהיה צורך ברוכסן או כפתורים כדי ללבוש את זה.

אני בחרתי לשים בגב כפתורי עץ שקניתי מאלי אקספרס. יש משהו מיוחד בכפתורי עץ שהוא הרבה יותר יפה מכפתורי פלסטיק.

השמלה כבר עברה לא מעט כביסות והכפתורים עדיין נראים מעולה!

אם תרצו לקנות כפתורים כאלו תוכלו לעשות את זה כאן בקישור. אני בחרתי בגודל של 14 מ"מ

כדי שהשמלה תשב יפה ממש חשוב לשים לב לחיבור של הפינות. אפשר לראות שגזרתי את התוספת תפר כמעט עד הקצה. ככה הפינה יושבת יפה יותר והגימור יוצא מושלם. בכל מקרה אני ממש ממליצה גם לעשות תפר חיצוני משכיב. זה נותן מראה טוב יותר.

שימו לב גם שכל החלק העליון, האפור, תפור מבד כפול, לעומת הבד הורוד והבורדו שהם שכבה אחת. זה נקרא עיבוד חיצוני כפול וזה פשוט נותן גימור יפה יותר מאשר מכפלת או מנג'ט.

וככה זה נראה על הקטנה שלי (ותודה למטפלת המהממת שלה ששלחה לי תמונה מהמעון. כי אני לא הספקתי לצלם אותה עם השמלה…)

את השמלה השניה תפרתי מאותה גזרה ומאותו סוג בד. פרנץ' בצבע ירוק מנטה.

כאן תפרתי את הכפתורים מקדימה והוספתי קפוצ'ון. (כאן בקישור יש לכן סרטון על שרטוט קפוצ'ון בצורה קלה). את החלק הפנימי של הכובע תפרתי מבד כותנה עם הדפס לבבות.

משהו חשוב לגבי תפירת לולאות בבד הזה- אמנם אין לפרנץ' הרבה מתיחה אבל זה גם לא כמו בד אריג. ואז, מה שיכול לקרות כשמנסים לעשות לולאות, שהבד נמתח והתפר מתעוות. לכן מה שאני ממליצה לעשות זה לגהץ פליזלין לכל החלק של הכפתרה ואז תפירת הלולאות הרבה יותר קלה ומדוייקת.

כאן הוספתי כיווצים בראש השרוול ומנג'ט בקצה השרוול

אני אוהבת שיש גימורים יפים ומדוייקים. ולכן בחרתי לתפור סרט אלכסון על תפר החיבור של הקפוצ'ון עם השמלה. אבל האמת היא שיש סיבה נוספת וזה שהתפרים האלו בעורף לפעמים נורא מציקים לתינוקות שלא ככ" יודעים איך להתמודד עם זה. כשיש בד חלק שמכסה את התפר זה הרבה יותר נעים. 

מצליחות לראות את קו החיבור הנקי?

כנראה שכישורי הצילום שלי לתינוקות פחות מוצלחים מאשר של המטפלות במעון. אז זו התמונה שאיכשהו הצלחתי לצלם אותה עם השמלה.

ועוד נקודה חשובה לגבי אורך- אם בחרתן לתפור שמלה לתינוקת שעדיין זוחלת, שימו לב שהאורך לא ארוך מדי אלא מאפשר לה לזחול בצורה טובה בלי לעלות כל הזמן על השמלה וליפול בגלל זה…

את הבדים קניתי אצל קשי בנחלת בנימין. יש להם מבחר גדול של גוונים.

מי שרוצה הדרכה מצולמת שלב אחר שלב לשמלה הבורדו עם שילובי הבדים. זו הדרכה שלקוחה ממועדון התפירה. בעקרון אפשר לעשות מנוי חודשי בלבד אבל פתחתי את האפשרות להצטרף רק ספציפית להדרכה של השמלה הזו. תוכלו למצוא את זה כאן בקישור.

 ואם יצא לכן לתפור עם הבד הזה ממש אשמח לראות את התוצאות.

ואם יש לכן שאלות, התלבטויות, הערות או הארות. אשמח שתכתבו לי כאן בתגובות.

סופ"ש מקסים והרבה בדים יפים

רבקה

2 תגובות
  1. תמר

    האם הבד פרנץ טרי קיים בחנויות בב"ב ואם כן באיזה חנויות אשמח לתשובה תודה.

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן