fbpx
חולצה עם תיפורים

חולצה עם תיפורים

בתחילת השבוע ראיתי אזשהו סרטון כשלפתע תפסה לי את העין חולצה של אחת המרואיינות ישר עשיתי צילום מסך כדי שאזכור איך היא נראית. העליתי את התמונה לדף הפייסבוק שלי 

עכשיו, אני ממש גרועה בדבר הזה שנקרא פייסבוק אבל חשבתי לי שאם יהיו 50 לייקים אז אני יעלה הדרכה וזה יגרום לי לתפור לעצמי חולצה כזו יותר מהר. אז כתבתי את זה ותוך מעט מאוד זמן אכן היו 50 לייקים כך שזה לא הותיר לי הרבה ברירות.

אז אתמול פיניתי לי את הבוקר לבוקר של תפירות. זו החולצה שצילמתי מהסרטון

 

וזו החולצה שיצאה לי.

שונה אבל דומה ואני ממש אוהבת את התוצאה. וכל הכיף שלא צריך להיות מוכשר בטירוף או עם דמיון מפותח מאוד אפשר לראות דברים שאנחנו אוהבים ולעשות אותו הדבר רק במידה שלנו. מכיוון שגם הבטחתי הדרכה אני חייבת לעמוד בהבטחה שלי חוץ מהחלק העליון שלוקח זמן זו ממש חולצה פשוטה.

אתמול היה יום שימשי אז בחרתי בד מעבר כזה  שהוא לא ממש חורפי ולא ממש קייצי. רציתי שתהיה לי אפשרות ללבוש אותה בלי שום דבר מתחת  אז עשיתי פתח יחסית סגור ומכייון שעדיין חורף תפרתי שרוול באורך מלא.

זו הגזרה- ממש פשוטה.

חוץ מהחיתוך בחלק הקדמי למעלה ותוספת בשרוול לכיווצים- זו גזרה ממש בסיסית. ומכיוון שרב החולצה היא בד סטרץ'- זו כמובן גזרה של בדי סריג (ללא מתפרים) אם אתן בוחרות לעשות את החולצה מבד אריג (כותנה למשל) אז כדאי להשתמש בגזרה של המתפרים. וומש חשוב לשים לב שהחיתוך הוא לפני החזה ממש בנקודה שאנחנו מודדים את היקף בית חזה אחרת זה לא ישב טוב.

אז איך מתחילים?

קודם כל נבחר את הבדים. 1/2 מטר בד אריג  1 מטר בד סריג  1/2 מטר סרט או רצועת בד.

מתחילים מהחלק העליון בצד הקדמי. זה לא קשה אבל דורש התעסקות. אפשר לוותר על כל התיפורים ופשוט לבחור בד מעניין או עם תיפורים קיימים (בחנות קטיפה כחולה בנחלת בנימין אפשר למצוא כאלו בדים מוכנים) מסמנים על בד האריג קווים במרחק של 4 ס"מ זה מזה אני סימנתי 24 קווים.

תופרים את הסימונים. פשוט מקפלים את הבד כך שהסימון נמצא ממש בקפל ותופרים במרחק של 1 ס"מ מהקפל.

 

אחרי שסיימנו לתפור את כל הסימונים מגהצים את הקיפולים.

אפשר לצד אחד את כולם או ל2 צדדים כך שבאמצע יהיה רווח גדול יותר.

מקפלים את הבד ל2 ומניחים עליו את הגזרה החלק העליון (לא לשכוח תוספות תפרים)

אחרי שגזרנו את הבד עם התיפורים, מניחים אותו על בד נוסף שמקופל ל2  וגוזרים. זה ישמש אותנו לעיבוד.

מחברים את 2 החלקים העליונים שגזרנו,  רק בקו הצוואר והופכים. זה נותן לנו גימור יפה ונקי לפתח הצוואר. את זה מחברים לחלק התחתון של הקדמי.

על קו התפר מניחים את הרצועה/הסרט שלנו  כדי לקבל את הפפיון לוקחים רצועה נוספת ומקפלם אותה פנימה בקצוות ותופרים באמצע.

אחרי שיש לנו את החלק הקדמי שלם ומוכן מה שנשאר לעשות זה לחבר חלק אחורי, שרוולים ולתפור צדדים ומכפלות. ויש לנו חולצה חדשה ומוכנה.

 

אני מאוד אוהבת את זה כי זה לקח לי מעט זמן ולא הצריך ממני לצאת מהבית. עכשיו רק צריך למצוא חצאית שתתאים לזה…

ועכשיו תורכן בואו נראה מי תפנה לעצמה את הזמן ותפנק את עצמה בחולצה חדשה.

ועד הפעם הבאה שניפגש
רק טוב
רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן