fbpx
שמלת חלקים וג'קט עם צווארון

שמלת חלקים וג'קט עם צווארון

את השמלה הזו דמיינתי הרבה זמן בראש. 

לפעמים כשאני ניגשת לתפור בגד חדש אני מסתכלת על הבד וישר יודעת מה אעשה איתו. לפעמים, יש בדים, שצריכים את הזמן שלהם. את התכנון והדמיון עד שסגור לי בדיוק איך אני רוצה שתראה התוצאה הסופית.

וזה מה שקרה עם השמלה הזו. 

קניתי את הבד בחורף שעבר, והוא חיכה לי בסבלנות. ידעתי שבסוף אני אגיע אליו כי הוא מדהים בעיני וגם נעים על הגוף. אבל בנתיים הנחתי אותו במקום בולט בסטודיו ודמיינתי את הגזרה שהכי תתאים לו. ולי.

כשפתחתי את מועדון התפירה שלי לפני חודשיים, ידעתי שהגיע הזמן לתפור ולצלם הדרכה מפורטת בשביל המנויות והתלמידות שלי.

מה שמדהים זה, שככל שאני מדמיינת את הבגד יותר זמן וממש מעבירה בראש שלי את שלבי התפירה, ככה אני פחות צריכה אח"כ להתעכב על תכנון. זה מרגיש לי כאילו כבר תפרתי את זה פעם…

אחרי שסיימתי לתפור את השמלה, התלבטתי אם לא נתתי אתגר קשה מדי. בכל זאת יש במועדון נשים בכל הרמות. מתחילות מתקדמות מקצועניות…

אבל לא רציתי לוותר כי זו שמלה שאני ממש ממש אוהבת. אז החלטתי לפרק קצת את ההדרכה ולהסביר איך אפשר גם לעשות את זה בצורה קלה יותר, עם גזרה פשוטה יותר.

איך אפשר לוותר על חלק מהטכניקות או בכלל לבחור בחולצה וחצאית במקום השמלה.

כמה אני אוהבת את ההקפדה על הפרטים הקטנים. אז לאורך כל ההדרכה שמתי דגש על גימורים טובים ונקיים, על שרטוט נכון ומדוייק של הגזרה.

הכנסתי כמה שיותר טכניקות כדי שבאמת כל אחת תוכל לקחת את זה למקום שהיא הכי אוהבת. חפתים עם כפתורים בשרוול, צווארון דמוי גברי, חיתוכים בגב, גזרת חלקים בחלק התחתון, עיבוד פנימי כפול ונקי, מתפר חזה מותן משולב וחגורת גסקה למי שתרצה חצאית במקום שמלה.

לשמלה בחרתי בד סטרץ' עם מעט מתיחה בעובי בינוני. כזה שיש לו מעט גמישות שחוסכת לי את ההתעסקות עם כפתורים או רוכסן אבל מצד שני יושב מושלם ומחמיא על הגוף.

כמובן שאפשר גם לבחור בבדי אריג שונים. זה יראה יפה בכל סוג בד. רק צריך לזכור כמובן שבדי אריג הם ללא מתיחה ולהתייחס בהתאם לגזרה.

וככה זה נראה בגב

וכדי להראות לכן עד כמה זה פשוט לקחת את אותה גזרה בדיוק ולהפוך אותה למשהו אחר, תפרתי גם ג'קט פתוח מבד אריג עבה של מעילים וחצאית חלקים מבד ריב עבה.

זו בדיוק אותה הגזרה. לא עשיתי שום שינוי. למעט כמובן ההפרדה בין 2 החלקים.

כאן אפשר לראות את הסימון של התפרים. ההרחבה בין החלקים לכיוון למטה יוצאת צורה שמחמיאה ונותנת גזרה יפה במיוחד.

מכיוון שהבד הזה הוא די עבה, והחפת של השרוול מורכב מ2 שכבות בד, חשוב לשים לב שהכפתור מספיק גבוה בשביל שיוכל לעבור את 2 השכבות. לכן כפתורי פטריה יהיו המתאימים ביותר!

תראו כמה זה יפה השילוב הזה של זהב וורוד. אני ממש אהבתי.

איזה מזל שבזכות המועדון אני חייבת לתפור. כי פעם בחודש , לא משנה מה, עולה פרוייקט חדש. וזו ההזדמנות שלי גם לתפור לעצמי בגדים חדשים וגם ללמד אתכן. 

אני משתדלת כל פעם לקחת את הפרוייקט לכיוונים חדשים, ללמד טכניקות אחרות וכמובן לחשוף אתכן לעוד ידע וכלים.

אז כמו שבטח הבנתן ההדרכה על השמלה הזו, וההסבר איך אפשר לתפור את זה כחצאית או חולצה, או כגזרה משוחררת יותר ללא מתפרים, עלתה השבוע לאתר המועדון. הדרכה מפורטת ממש משרטוט הגזרה הבסיסית, דרך הפיתוח ועד לגימורים הכי קטנים.

אז אם גם לך בא לקבל כלים חדשים, להיות חלק מקהילה מדהימה של תופרות מהממות, להיחשף לידע מתקדם ולהשתדרג בתפירה שלך

אני מזמינה אותך להצטרף למועדון התפירה שלי במחיר משתלם במיוחד!

כל הפרטים כאן- https://shoham-fashion.com/moadon/

 

ואם אהבת אשמח לשמוע- מה אהבת יותר את השמלה או את הג'קט והחצאית? ומה את היית רוצה לתפור לעצמך?

מחכה לתגובה שלך!
רבקה

3 תגובות
  1. טל

    בוקר טוב,
    פשוט מהמם!!!

  2. טל

    מהמם!!!
    אהבתי את שניהם, הייתי רוצה לדעת לתפור את הג'קט והחצאית

    • רבקה קליין

      איזה כיף שאהבת!
      את כבר במועדון? כי אני מלמדת שם איך לתפור בדיוק את זה!

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן