fbpx
בין חג לחג

בין חג לחג

לא תאמינו אבל את רוב הבגדים לחג, תפרתי או לפחות סיימתי, ביום רביעי בבוקר- ערב חג.. אני לא מאמינה שעשיתי את זה ושוב חיכיתי עד הרגע שלפני האחרון אבל אכן זה קרה. זו גם הסיבה שלא העליתי שום הדרכה לקראת החג ובכלל די הרבה זמן שלא כתבתי כי כל פוסט שאני מעלה לוקח לי שעות ובתקופה העמוסה הזו אין לי שניה של זמן

אבל הנה שוב אנחנו נפגשות. התלבטתי אם לחלק את הפוסט הזה לכמה פוסטים או להעלות  פוסט אחד ארוך (ומקווה שלא מייגע) והבנתי שאם כל הכבוד לי לכולם יש עיסוקים אז אם אני רוצה שיתייחסו אל הפוסטים שלי (והאמת שאני די רוצה…) לא צריך לשגע את כולם. אז השמלה הראשונה שעשיתי שבעצם היא האחרונה כי היא נתפרה ממש ממש בסוף והייתה לגמרי הפתעה לחג, זו שמלה תחרה בצבע שמנת.

כבר לפני חודשיים הבת הגדולה שלי ביקשה שמלה כזו לחג וסרבתי די בנחרצות והסיבות מובנות (לבן וזה…). ובכל זאת בסופו של דבר (וזה בהחלט היה בסוף) נכנעתי אבל הלכתי על הגזרה הכי פשוטה וקלה שיש. ותאמינו לי כמה פשוטה ככה מהממת. הזהרתי אותה שאסור לשחק בגינה ולנסוע באופניים או לשבת על הרצפה הייתי בטוחה שהיא תוותר עליה, והיא בכל זאת בחרה ללבוש אותה. היא כבר הודיעה לי שבדיוק כזו היא רוצה לחתונה. בסדר. נראה מה יהיה אחרי גיל ההתבגרות… אז הגזרה כפי שאפשר לראות זה פשוט חולצה שהארכתי ושרוול 3/4. גם התחרה וגם הטריקו שמתחת הם אותה הגזרה בדיוק. תפרתי אותם ביחד והתייחסתי אליהם כאילו הם בד אחד.

מה שכן, זה בעצם תפירה של בדי סטרץ' שהרבה פעמים מסתבכים בלתפור אותם במכונה בייתית ואני יודעת שזה משהו מאוד מתסכל שמשקיעים בגזרה ובתפירה ובסוף זה יוצא מעאפן בגלל הגימורים של הבדי סריג שאו נקרעים או יוצאים עם גלים. אז הכנתי סרטון שלם שמסביר מה הדרך הטובה ביותר לתפור בדי סטרץ במכונה הבייתית שהוא חלק מהקורס השלם.

תפרתי מכפלת רחבה יחסית סתם כי זה נראה לי יפה יותר.

והוספתי צמה שהכנתי לבד 

את הצמה עשיתי מסרט סאטן עגול  שקניתי פעם. בטח זה עולה איזה שקל למטר אני קניתי גליל של 100 מ' ב25 ש"ח. וזה בדיוק כמו לעשות צמה בשיער. הכי קל שיש.

גם בפתח הצוואר עשיתי מכפלת פשוטה של 2 הבדים יחד (ממליצה לכם לעשות בתפר שמתאים לבדי סטרץ')

אפשר לראות שהבטנה היא בד סימפוניה פשוט בצבע שמנת. את התפרים עשיתי עם אוברלוק שזה כמובן הכי מומלץ אבל אם אין אוברלוק תפר סטרץ' פשוט יספיק בהחלט.

השמלה השניה זה סרפן עם תוספת של קרושה. הגימורי קרושה האלו מאוד באופנה עכשיו ואפשר לקנות אותם בכמה שקלים בחנויות סדקית. זה גם לא כזה מסובך לתפור אותם כי בד"כ פשוט תופרים אותם על הבד עצמו. כמובן שבשרטוט הגזרה צריך לתת לזה התייחסות ולשרטט את הגזרה בהתאם לקרושה. השמלה נחתכת בקו המותניים ואז יש תוספת של 2 קומות מאותו בד.

אפשר לראות שהקרושה הוא חלק מהשמלה והוא נכנס בתפר של קו הכתף

את הגימור בפתחי השרוול עשיתי מסרט אלכסון שהכנתי מהבד עצמו.

וזה הקרושה מקרוב.

 

גם במכפלת הוספתי סרט קרושה להשלמת המראה.

שמלה נוספת שאותה הכי אהבתי וגם השקעתי בה הכי הרבה זמן. זו שמלה בגזרה פשוטה אבל התעצלתי לקחת מידות ויצא לי ענק. אז להקטין אותה לקח די הרבה זמן. זה שילוב של בד אריג ושיפון לייקרה אדום.

צווארון בייבי שמונח רק על החלק הקדמי- ומכיוון שנורא קשה לתפור גימורים יפים בשיפון לייקרה,  גזרתי 3 שכבות של בד והשארתי את זה ככה בלי גימור. גם החגורה היא משיפון וגם תוספת למטה של דנטל מאותו בד.

בשמלה הזו השתמשתי בסרט אלכסון מוכן בגוון שמתאים לבד.

כדי שהדנטל יציץ מלמטה בצורה יפה חיברתי אותו לבטנה. הבטנה היא באותה הגזרה של השמלה- שזה בעצם קלוש.

ומכיוון שזה בד אריג ורציתי שהשמלה תשב יפה על הגוף ולא תהיה רחבה תפרתי רוכסן מאחורה.

נכון שזה בד יפיפה?

עוד בגד שתפרתי לקטנה שלא ברור לי איך אבל יצא גם בגווני אדום. זו חצאית קומות משאריות שהיו לי החולצה בגזרה של רגלן- שבאחד הפוסטים הקודמים צרפתי סרטון עם הסבר. הוספתי קצת כיווצים בפתח הצוואר ומהבדים של החצאית הכנתי 3 פפיונים קטנים ותפרתי אותם על החיבור של השרוול עם החולצה.

 

3 פפיונים קטנים וחמודים.

ביום שלישי בערב נסענו לדייט זוגי לבני ברק, להרגיש קצת אווירה של חג ומצאתי את הסיכות החמודות האלו היה מבצע של 3 ב-5 ש"ח. איזה גאוני זה למכור 3 סיכות? הרי תמיד אחד נאבד או נשבר. בכלל זו חנות שאני ממש ממליצה לכם לבקר בה. היא נמצאת בר"ח ר' עקיבא וקוראים לה חרוזים ועיצובים ויש בה מלא תכשיטים ואקססוריז ממש יפים וממש בזול קניתי המון- 2 זוגות עגילים, חגורה, סיכות, שרשרת ועלה לי גרושים. 

בגלל ש2 הבגדים יצאו בגוונים של אדום מאוד רציתי נעליים אדומות/ חיפשתי מלא עברתי עשרות חנויות וגם באינטרנט בסופו של דבר מצאתי משהו יפיפה אבל זה עלה 270 ש"ח לא כולל משלוח- אז זה נשאר בחנות והסתפקנו בנעליים אחרות.

ובסופו של דבר מה הכי כיף בכל הסיפור הזה? שזה בגדים שאני אוהבת בדיוק באורך וברוחב הנכונים. בדיוק בצבעים שרציתי ושתפרתי לבד כמובן!

לעצמי לצערי עוד לא הספקתי לתפור בטח בגלל זה יש כמה חגים אחד אחרי השני שמי שלא הספיקה תמיד יש עוד חג נוסף באופק. אני מקווה שאצליח בהקדם ולא אחכה עד ערב סוכות.

מקווה שקיבלתן קצת השראה ומקווה שאתם פרגנתן לעצמכן בגד מושלם לחג.
ובהזדמנות זו אני רוצה לאחל לכולן שנה טובה
שנה של התגשמות כל החלומות
הצלחה ואהבה. ורק אושר
רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן