fbpx
שמלה יפה לחורף חם!

שמלה יפה לחורף חם!

כמה קר היה השבוע? אני יכולה לתאר את זה רק מנקודת המבט שלי בתור אחת שגרה בהר הפרוץ לרוחות מכל עבר. אני לא שומעת חדשות ולא מסתכלת על תחזית אני פשוט יוצאת בבוקר החוצה ומרגישה את האוויר. זה לא תמיד מדד טוב כי למזג האוויר יש מעין נטיה כזו להשתנות כל שעתיים. אבל אין ספק שהחורף בצורה כזו או אחרת כבר כאן. אז נכון אין גשם ובטח אם הייתי מגיעה לשפלה הייתי משנה את דעתי על רמת הקור. אבל הקור כבר כאן,  ובגדים קצרים ודקים כבר לא עוברים מסך.

 

חורף זה פוטרים קפוצ'ונים סריגים עבים אבל מה אם אני רוצה שמלה יפה, שלמה, בלי שום תוספת מעל? משתמשים בבדים חמים וקצת יותר סינטטים. כן, אני יודעת, אני בדרך כלל נגד בדים סינטטים אבל בחורף זה בסדר ואפשר רק לשים לב שזה לא 100% סינטטי כי אז זה לא תמיד נעים על הגוף. קחו גם בחשבון שככל שהבד מכיל יותר סיבים סינטטים הוא יוצר יותר חשמל סטטי מעצבן. וזה דרך אגב גם אם אתן קונות בגדים וגם אם אתן תופרות.

 

אז השמלה הזו היא מבד שיש בו משהו כמו 60% פוליאסטר. הבד עבה יחסית ולכן חם יותר ומתאים יותר לעונה הקרה. בשיא הקור לא הייתי מוותרת על גופיה וגרביון אבל איך שלא יהיה, בהחלט זה עדיף על שמלות כותנה.

רב הבגדים שאני תופרת הם מבדים שאני אוספת עם השנים ופשוט מחכים לי בסטודיו עד שאחליט למה הם אמורים לשמש. מה שקורה לפעמים זה שאני מתחילה לתפור ומגלה שחסר לי כפתורים מתאימים או סרטים. וזה בדיוק מה שקרה עם השמלה הזו. הגעתי למסקנה שהיא חייבת 8 כפתורים שלא היו לי. אז נסעתי לאריאל לחנות הכי קרובה ויקרה ותאמינו או לא הכפתורים האלו עלו לי יותר מכל השמלה.

אז איך תופרים את השמלה היפה הזו?

חומרים- אני השתמשתי בקצת יותר ממטר לשמלה הזו. קניתי את הבד בגלובל בדים ברח רמב"ם בנחלת בנימין והוא עלה לי 20 ש"ח למטר. הכמות הזו הספיקה לי ממש על המילימטר וזה קצת יותר קשה לעבוד ככה אז אני ממש ממליצה לא להתקמצן ולקנות מספיק בד. הבד שאני השתמשתי בו הוא לא בד סטרץ' קלאסי אבל כן יש לו מעט מתיחה כך שאין צורך ברוכסן. גם הגזרה היא גזרה של בדי סריג אבל אם בחרתם בד שאין בו הרבה מתיחה ואתם מתכננות לתפור שמלה לנשים- מומלץ לעשות גזרה עם מתפרים.

כמות הבד- לילדות- אורך וחצי בד. לנשים- 2 אורכים. ובנוסף 8 כפתורים (שעלו לי כל אחד 5 שקלים- בעיר (גדולה…) אפשר למצוא אותם בשקל/שניים לא יותר אלא אם כן בוחרים כפתורים ממש מיוחדים)

שלבי התפירה-  כמובן שקודם כל משרטטים את הגזרה. אני ממליצה לשרטט גזרהשלימה ואז לחתוך במותן כדי שהקפלים יצאו בדיוק מתחת לחיתוכים של החלק העליון. אם יש לכן גזרה בסיסית או את סרגלי הגזרות שלנו זה הכי טוב. פשוט תעקבו אחרי השינויים בתמונה ותעשו את אותו דבר (אם יש שאלות אפשר לרשום כאן בתגובות למטה) אפשר להוריד את ההסבר למחשב ולראות בגדול יותר בלחיצה כאן

בשביל התוספת הבולטת בחיתוכים אנחנו גוזרים רצועה של 3 ס"מ שתתקפל לשתיים ותיתפר בין 2 הצדדים. סה"כ יש צורך ב2 רצועות.

הצווארון הוא כמעט כמו צווארון בייבי רק שלא לגמרי עיגלתי אותו הוא יותר כמו מעין ריבוע מעוגל. כמובן שצריך 2 שכבות לצווארון. גם השרוולים בגזרה בסיסית עם מעט כיווצים בראש השרוול.

הגזרה של החלק התחתון היא של גזרת A. בחלק האחורי היא ישרה לגמרי ובחלק הקדמי יצרתי קפלים שממוקמים בדיוק בחיתוכים של ה"כפתרה" כדי קבל מראה אסטטי ונעים לעין.

השמלה עצמה יחסית פשוטה לתפירה הדבר היחיד שאולי קצת מורכב זה לסגור יפה את הפתח שבין 2 צידי הצווארון. מניסיון שלאחר מעשה אני ממש ממליצה לעשות עיבוד פנימי שהוא הרבה יותר קל מהסרט שאני עשיתי כאן.

והנה עם כל החבורה המופלאה 

שמלה מושלמת לתקופה הזו, יפה, נעימה קלה לתפירה ובעיקר משמחת.

שיהיה חורף חמים ונעים
והמון שמלות יפות!
באהבה רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן