fbpx
הצצה ראשונה לראש השנה!

הצצה ראשונה לראש השנה!

השנה החלטתי שעקב ריבוי המשימות והאירועים אני אתפור לכל אחד בגד אחד  לכל חג כדי להפחית קצת את העומס.

את השמלה הזאת תפרתי במקרה- והאמת שהיא הזכירה לי שהחגים בפתח היינו השבוע ב”בוקר יצירה בגן עם האמהות” בסוף היצירה כל החולצה הורודה הייתה מרוחה בטוליפ סגול וירוק וכחול פתאום הבנתי שמלאי הבגדים שלי הולך ואוזל לקחתי את שקית השאריות שלי והחלטתי לתפור את השמלה הכי פשוטה ומהירה שיש.
כשסיימתי לתפור פתאום קלטתי שיצא קצת חגיגי מדי אז הוספתי שרוולון שיהיה יותר מרשים והחלטתי שנשמור את זה לחג.

זאת שמלת קומות עם שרוולון. והיא תפורה כולה משאריות בדים! השמלה הזאת נתפרה לילדה בת שלוש אבל אפשר לתפור כזאת לכל גיל! אם תבחרו לתפור את זה לאישה/נערה אני ממליצה את הקומות להתחיל בקו הירכיים ולא בקו המותניים כמו כאן.

אז מה יש לנו?
שאריות בדים

סרגל גזרות בסיס.

נשרטט גזרה בסיסית לפי המידה המתאימה . הגזרה היא עד קו המותניים ומשם עד למטה קומות. נצטרך חלק קדמי וחלק אחורי עד קו המותניים. נקבע את עומק הפתח ואת קו הכתפיים. בשמלה הזו אין רוכסן אז יש צורך בפתח מספיק גדול כדי שהראש יעבור. אפשרי לחבר רוכסן אבל לא חייבים דווקא רוכסן אפשר גם פתח קטן עם כפתור או תיק תק. נבחר איפה למקם את העיגול עם הקפלים. נסמן ונגזור- כמובן שבגזירה יש לזכור לתת תוספת לתפר בכל חלק.

בשביל הקפלים הורודים ניקח רצועה ברוחב של 3 ס”מ מקופלת ל-2 (בעצם יוצא שהרצועה ברוחב של 1.5 ס”מ) ובאורך של פי 2 מאורך העיגול. נתפור קפלים באופן חופשי על אחד החלקים של חלק עליון ואח”כ נחבר אליו גם את החלק השני. אני מאד אוהבת להשתמש בתפרים חיצוניים. הם משכיבים את התפר ונותנים גימור יפה. אפשר לתפור אותם בצבע הבד או בצבע משלים לבד כך שיבלטו.

את הגימור לפתח הצוואר והשרוול ניתן לתפור במכפלת פשוטה. אני בחרתי לתפור בסרט אלכסון בבד תואם לשמלה. סרט אלכסון הוא מעולה לגימורים עגולים בגלל שהוא גזור על האלכסון של הבד הוא גמיש וקל לעשות איתו גימורים יפים. אפשר לקנות סרט אלכסון הוא זול ומגיע במבחר צבעים וזה גם פשוט מאוד לעשות בבית עם רוצים שהוא יהיה תואם לבגד. גוזרים רצועה על האלכסון של הבד (ב45 מעלות לאמרה) הרצועה צריכה להיות פי שתיים מהרוחב הסופי הרצוי.

מקפלים את 2 הצדדים פנימה ומגהצים.

פה רציתי את הגימור מ2 הצדדים של השמלה גם בפנים וגם בחוץ אז קיפלתי אותו שוב לשניים וגיהצתי. נכניס את קצה הבגד בין 2 צידי הסרט המקופלים ונתפור בקצה. שימו לב שהתפר יחבר גם מקדימה וגם מאחורה. ככל שהתפר מדוייק יותר הוא כמובן יפה יותר.

אחרי שסיימנו את החלק העליון נחבר את הקומות, שזה פשוט רצועות ישרות כשכל קומה קצת יותר ארוכה מזאת שלפניה. פה יש 3 קומות שוות מהבד המנוקד ואחת צרה מהבד הורוד.

גם בחיבור של הקומות תפרתי תפר חיצוני

בגלל שהרצועה התחתונה היא מבד לייקרה לא רציתי לתפור לה מכפלת, אז גזרתי פי 2 מהרוחב הרצוי וקיפלתי כך חסכתי לי את המכפלת

את השרוולון שרטטתי מאותה הגזרה של החולצה. חיברתי בחזרה את החלקים שגזרתי וסימנתי עליה איך אני רוצה את החלק הקדמי קיצרתי את הגב בהתאמה והוספתי שרוול במידה ובאורך מתאים. את החלק האחורי גוזרים על קפל בד ואת החלק הקדמי פעמיים לגימור של השרוולון לקחתי רצועה ארוכה ברוחב 3 ס”מ. שימו לב שזה צריך להיות על רוחב הבד עם מתיחה.

קיפלתי אותה ל2 ותפרתי אותה לכל האורך עם מעט מתיחה גם פה הוספתי תפר חיצוני.

בגלל שרציתי שיראו את הקפלים בחזית תפרתי שרוולון קטן מאד כמובן שבאותו אופן אפשר לתפור שרוולון שנסגר בכפתור אחד או יותר. למעשה השרוולון הוא כמו חולצה קצרה אז פשוט תצמדו לגזרה הבסיסית. זהו. זה נראה מסובך ועם הרבה שלבים אבל זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה. הייתי מאחלת כבר שנה טובה

אבל זה רק הבגד הראשון בסדרה…

הרבה בהצלחה
רבקה

Leave a Reply

בניית אתר וורדפרס
Scroll to top
× כתבי לנו
Skip to content