fbpx
כך מתכוננים לחורף סוער

כך מתכוננים לחורף סוער

הפעם הסערה תפסה אותנו מוכנים.

בד"כ אני לא מאנשי החדשות. אני לא שומעת רדיו, לא נכנסת לאתרים חדשות ובאופן כללי אני יודעת על דברים בדיליי גדול מאוד אם בכלל… אבל יש לצידי כאלו שממש אוהבים את העניין… ולכן כשתכננו לצאת לחופשה משפחתית קצרה ורציתי לדעת אם מזג האוויר יהיה נח? מהרמאוד קיבלתי את התשובה. מסתבר שממש לא! הולך להיות מזג אוויר סוער במיוחד
אבל זו הייתה הזדמנות מצויינת בשבילי להוציא את הבד המדהים הזה ולהתכונן בצורה טובה למזג האוויר.

האמת שעוד לא החלטתי אם תפירה זה לאנשים מתוכננים או דווקא לספונטניים. מצד אחד כשאני נתקעת או כשבא לי בגד חדש ואין לי זמן לצאת להסתובב ולחפש, אני תופרת בגדים פשוטים שלוקחים מעט זמן. ואז נדמה לי שהרבה יותר קל להתפור ואפשר הרבה יותר בקלות להיות ספונטניים.
מצד שני, כשאני רוצה לתפור משהו מורכב, בגד שדורש קצת יותר תכנון והשקעה, זה בהחלט מצריך ממני להתארגן מראש כי זה לא לצאת לשלם לקנות ולהמשיך הלאה. ואז אני מבינה שתפירה בשונה מקניה- כן מצריכה קצת יותר חשיבה מראש.

בכל מקרה החלטתי שחורף סוער כזה מצריך מעיל מסעיר במיוחד. חם ומפנק כמו שצריך ומעיל זה בהחלט פרוייקט קצת יותר מאתגר. כך שיצא לטובה שהיה לי זמן בשביל זה.

הבד שבחרתי למעיל הוא בד סאטן ניילון דו צדדי שברמת העקרון אפשר להשתמש בו בשני הצדדים והוא לא בהכרח מחייב בטנה (שמוסיפה עוד קצת זמן עבודה) זה בד ניילון, שלא חדיר למים כמובן, ובין 2 שכבות הבד יש שכבת אקרילן.
מכיוון ששכבה אחת של הבד הזה לא מספיק מחממת, הוספתי גם בטנת פליז מבפנים, ופרווה בקצה כובע.

מעיל מסוג כזה אמנם לא מצריך גזרה מסובכת אבל טכניקת התפירה בהחלט קצת מאתגרת.

הגזרה היא פשוטה וישרה בתוספת גזרת קפוצ'ון. כמובן שחשוב לשים לב שאנחנו עושים את הגזרה מספיק גדולה כדי שנוכל ללבוש את המעיל גם מעל לשכבות עבות של בגדים/סוודרים. אני בד"כ בוחרת מידה אחת מעל המידה הרגילה ומרחיבה את הצדדים בהתאם לגזרה שאני רוצה לקבל. (אם זה גזרה רחבה או גזרה קצת יותר מחוייטת)

למרות הגזרה הפשוטה יש כאן כמה דברים שכן מצריכים קצת יותר התמקצעות בתפירה. תפירת בטנה שלמה למעיל, הכנסת הרוכסן בין 2 שכבות הבד. כיסים פנימיים בגימור נקי.
שימו לב שחשוב מאוד לקנות רוכסן מעילים שזה רוכסן שנפתח לגמרי ל-2 חלקים נפרדים.

הפרווה הזו בהחלט מוסיפה יופי ולא פחות חשוב- מאוד מחממת ומגנה על הפנים מהרוח אבל היא כ"כ מתפוררת בתפירה שזה ממש מאתגר לעבוד איתה.  אני קניתי 1/2 מטר אצל קשי בנחלת בנימין. המחיר לפרווה כזו הוא לא זול מצד שני צריך מעט מאוד בד בשביל זה. 

מה שכיף בתפירה של מעיל כזה שבגלל שכל התפרים נכנסים בפנים בין 2 השכבות של המעיל והבטנה, אין צורך בגימור של אוברלוק/זיגזג לתכל התפרים. ואפשר לקבל גימור יפה ונקי גם אם המכונה הכי פשוטה שיש.

אחרי שסיימתי עם המעיל הזה ונשאר עוד קצת בד, הגיעה הזמנה נוספת לאפודה.

את האפודה תפרתי משכבה אחת. היא פשוטה יותר, קלילה יותר ופחות חורפית בהגדרה. אבל גם כאן לא וויתרתי על כיסים כי ביננו מה יותר כיף ממקום להכניס בו את הידיים??

והנה גם הבטנה של הכיסים מציצה פה. בד כותנה פסים שאולי לא רואים בחוץ אבל תמיד כיף לדעת שגם בפנים יש משהו יפה…

אז מה צריך בשביל מעיל/אפודה כאלו?
1. בד סאטן ניילון- אורך מעיל+אורך שרוול+גובה קפוצ'ון
2. בד פליז- אורך מעיל+גובה קפוצ'ון (+אורך שרוול- לא חייבים שרוולים בבטנה)
3. בד פרווה- גובה הראש כפול 4
4. רוכסן מעיל באורך פתח הגזרה.

חורף חם וכיף במיוחד

רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן