fbpx
התחליף (כמעט) הטוב ביותר לאוברלוק

התחליף (כמעט) הטוב ביותר לאוברלוק

שבוע שעבר המכונה האהובה שלי התחילה לזייף.

בהתחשב בעובדה שהיא אצלי כבר 15 שנה ועובדת באמת כמעט בלי הפסקה, זו פעם ראשונה שהיא עושה בעיות וזה בהחלט בסדר אבל בהתחשב בעובדה ששבוע הבא יש לנו בר מצווה ראשונה במשפחה ורשימת התפירות שצריך להספיק רק מתארכת, זה בהחלט בעיה לא קטנה…

נסענו במיוחד לירושלים, כדי לשים אותה לתיקון הכי מהיר שאפשר ונשארתי עם חור מלא בשמן…

אבל הזמן קצר והבגדים מחכים והבנתי שאין ברירה אלא להשתמש במכונה אחרת לבנתיים.

יש לי בסטודיו כמה סוגי מכונות. ולמרות שאני תופרת 90% מהבגדים במכונה התעשייתית שלי שאליה אני רגילה, אני עדיין משתדלת מדי פעם לתפור גם על מכונות נוספות. גם כדי לתפעל אותן שלא יחלידו וגם כדי לחוש את התפירה במכונות ביתיות, בעיקר בשביל לעזור אח”כ לתלמידות שלי.

הדגם שאני הכי אוהבת הוא של הסובינה כי זו באמת מכונה חזקה. ובימים האחרונים יצא לי להשתמש בה לא מעט אז כבר ניצלתי את ההזדמנות לנסות כמה רגליות שיש לי וכמה טכניקות נחמדות שבמכונה התעשייתית אי אפשר לעשות.

אז הפעם אני רוצה להמליץ על רגלית אוברלוק.

כך נראית הרגלית ותכף אסביר למה היא כ”כ טובה ואיך משתמשים בה.

מלכתחילה ברור שעדיף מכונת אוברלוק היא עושה את התפר יפה ומדוייק יותר. היא גם חותכת את קצה הבד ואת כל החוטים והסיבים שיוצאים. התפר מורכב מ3/4 חוטים שונים ולכן העבודה מהירה יותר והתפר חזק יותר.

אבל- לא תמיד יש לנו תקציב ומקום למכונה כזו. יכול להיות שאנחנו רק בתחילת הדרך בתפירה ולא רוצים להשקיע בנתיים במכונה נוספת או שיש לנו מקום מוגבל מאוד ומכונה נוספת תופסת הרבה מקום

ולכן השימוש בתפר דמוי אוברלוק במכונה הבייתית הוא פתרון מעולה כדי ליצור את התפר הגמיש שאנחנו רוצים.

כך נראה תפר דמוי אוברלוק במכונה. שימו לב שהוא בצד אחד נראה כמו תפר ישר ככה שזה מאפשר ליצור חיבור טוב של בדים ומהצד השני זה תפר גמיש שמאפשר לנו להשתמש בזה לבד סטרץ’ בלי שהתפר יקרע. 

אז מה הגאונות של הרגלית הזו? יש לה 3 דברים שהופכים אותה למעולה.

דבר ראשון יש לה את המעצור השחור בצד (מסומן בחץ אדום) שבעצם עוזר לנו לדייק במיקום של קצה הבד  כך שהתפר יצא במיקום המדוייק שבו הוא צריך להיות. כשמשתמשים ברגלית רגילה אז יותר בקלות התפר זז ומתפקשש.

דבר שני- יש באמצע הרגלית מוט רחב (מסומן בחץ צהוב) שהתפר למעשה עוטף אותו ומאפשר לו להיות שטוח ולא מכווץ ואז מתקבל תפר שנראה טוב יותר גם מבחינת התפר עצמו אבל גם מבחינת המראה שמתקבל בחוץ בחיבור של 2 בדים. רגלית רגילה פשוט מכווצת את הבד לתוך התפר ככך שבסוף גם התפר לא יוצא מספיק גמיש ויכול להקרע הרבה יותר בקלות. 

והדבר האחרון- זה גם יכול לחסוך לנו זמן. במקום לעבוד ב2 מכונות במקביל ולהשחיל את שתיהן בחוט מתאים אפשר בקלות ממש להחליף רגלית ולהמשיך לעבוד על אותה מכונה ועם אותם חוטים. 

לפעמים זה הרבה יותר נח ופשוט.

אפשר לראות כאן את ההבדלים בין 3 סוגי התפר.

התפר הראשון זה תפר דמוי אוברלוק עם רגלית רגילה. אפשר לראות איך הוא צר יותר והבד ממש מקופל בתוך התפר. בנוסף זה גם מותח את הבד לאורך ויוצר גלים בבד. 

התפר השני הוא תפר דמוי אוברלוק בעזרת רגלית אוברלוק. אפשר לראות שהתפר רחב יותר ופחות מתוח מה שגורם לו בסופו של דבר להיות יותר גמיש ופחות להקרע. 

התפר השלישי זה תפר אוברלוק במכונת אוברלוק. 

אני הזמנתי את הרגלית שלי מאלי אקספרס ולקח לה להגיע קצת יותר משבועיים. היא עלתה גרושים כולל משלוח! ככה שזה בהחלט השקעה שווה ומשתלמת איך שלא תסתכלו על זה.

מצרפת קישור לרגלית שאני הזמנתי- https://a.aliexpress.com/_AOY22O

זו רגלית אוניברסלית ומתאימה לרוב סוגי המכונות הביתיות (אולי רק לברנינה לא…) ויש שם עוד מלא רגליות מעניינות אז שווה לדפדף.

בקיצור ולסיכום- אם אתן תופרות בגדים ויש לכן מכונה ביתית שווה ממש לקנות את הרגלית הזו ולהשתמש בה כי היא תתן לכן תוצאה הרבה יותר טובה מאשר תפר זיגזג או תפר דמוי אוברלוק ללא הרגלית הזו.

יש לכן גם רגליות מיוחדות שאתן משתמשות בהן ונותנות לכן תוצאות מעולות? שתפו אותי כאן בתגובות.

רבקה

Leave a Reply

בניית אתר וורדפרס
Scroll to top
× כתבי לנו
Skip to content