fbpx
הבד המושלם לקיץ- בד טטרה

הבד המושלם לקיץ- בד טטרה

יש בדים שהם פשוט מושלמים מכל הבחינות. אני מנסה לחשוב אם יש איזה חיסרון בבד הזה. ובאמת שלא עולה לי שום דבר. בעצם יש משהו אחד, הוא קצת מתכווץ בכביסה אבל האמת שאפשר להסתכל על זה גם כיתרון כי כשהבד הזה מתכווץ ככה הוא נהיה אפילו יפה יותר.

בקיצור בד טטרה זה הבחירה המושלמת לקיץ הקרוב!!

ברגע הראשון כשאנחנו שומעים בד טטרה זה ישר לוקח אותנו לחיתולי בד של התינוקים. אבל זה כ"כ הרבה יותר מזה. אני פשוט התאהבתי בבד הזה כי מאוד קל לעבוד איתו, הוא נעים ונושם ויש לו טקסטורה מיוחדת מאוד!

שימו לב שיש כמה סוגים של בדי טטרה.
יש בד בשכבה אחת שהוא דק ושקוף יותר וגם עדין יותר. יש בד טטרה כפול שזה בעצם 2 שכבות ואז הבד עבה ויציב יותר. הוא עדיין דק ונושם זה הכל יחסי. אבל הבד הכפול הרבה יותר מומלץ ומתאים לבגדים.

יש בד טטרה רגיל ויש במראה דמוי פשתן. יש טטרה רקום ויש גם עם הדפסים שונים. 

אמנם רוב הבדים שאפשר למצוא בחנויות הם חלקים אבל בחנויות שמיועדות למוצרי טקסטיל תוכלו למצוא גם טטרות בהדפסים. לרוב זה יהיה הדפסים שמתאימים למוצרי ילדים. באתר של שני בן שמעון תוכלו למצוא טטרות בהדפסים מיוחדים ויפים וגם חלקים בגוונים שונים- לחצו כאן

את הבדים החלקים אני קונה מהאתר של קשי אבך אפשר למצוא אותם בהרבה חנויות נוספות. מכיוון שזה בד שנכנס בשנים האחרונות חזק לעולם האופנה יש יותר ויותר חנויות שמחזיקות אותו.

את הבד טטרה דמוי פשתן והטטרה עם הרקמה אניקונה  באתר בדים. ממליצה עליו מאוד!

אז מה אפשר לתפור מהטטרה? די הכל. שמלות, חצאיות, חולצות, עליוניות, קרדיגנים ואפילו מטפחות.

וואו מטפחות מהבד הזה שלמות כי קל לקשור את זה יפה על הראש וכעט ולא מרגישים את זה מרוב שהבד קליל ונושם. ואפילו אי אפשר לומר שתפרתי פה משהו. בסהכ גזרתי את הבד בגודל הרצוי וזהו.

תראו כמה יפה זה מקרוב

נכון אמרתי קודם שבכביסה זה מתכווץ ונהיה קצת שונה? תראו איזה הבדל.

המטפחת שלי בתמונה כאן למעלה זה בדיוק אותו בד כמו בתמונה כאן למטה. ההבדל היחיד שבתמונה למטה זה אחרי כביסה ומייבש ואז הבד מתכווץ ונוצרים מעין ריבועים כאלו שנותנים מראה ממש מיוחד. אם מגהצים את זה טוב ומותחים מעט את הבד זה מסתדר וחוזר פחות או יותר לגודל המקורי אבל אם לא רוצים לגהץ זה פשוט נשאר עם ההתכווצות הזו. והנה עוד יתרון עצום- אפשר לוותר על גיהוץ למרות שזה בד כותנה אריג!

כן רק חשוב לשים לב, שאם רוצים להגיע למצב הזה בלי שזה יבוא על חשבון הגודל, כדאי לכבס ולייבש במייבש לפני התפירה ורק אח"כ לתפור. בדכ זה יתכווץ רק בפעם הראשונה.

מצד שני אם תמתחו ותגהצו זה כן יתכווץ גם בכביסה הבאה. ושימו לב שהמכונה מכווצת מעט יחסית. עיקר הכיווץ הוא במייבש.

 

הנה כמה דוג' של דברים שתפרתי.

שמלה עם צווארון ודנטל מבד טטרה דמוי פשתן. אפשר בתמונה הבאה לראות איך הוא נראה לפני התפירה

טטרה דמוי פשתן

גם השמלה הזו היא מבד טטרה דמוי פשתן.

החלק הקדמי שלה די חלק ומאחורה הוספתי קשירה. בגלל שכ" כ קל לעבוד עם הבד הזה גם אלמנטים מורכבים יותר כמו הקשירה הזו פשוט יותר לתפור.

וזו שמלה מבד טטרה רגיל מ2 שכבות. תראו כמה יפה זה. על השמלה הזו כתבתי בעבר פוסט עם פירוט על הגזרה תוכלו למצוא אותו בבלוג. וגם כאן צרפתי תמונה שאפשר לראות איך הבד נראה לפני התפירה

ועכשיו תחזרו רגע לתמונה הקודמת של הבד אחרי כביסה ותראו את ההבדל בינהם. הריבועים אחרי הכביסה הרבה יותר מודגשים…

בקיצור- אם אתן מחפשות בדים מושלמים לקיץ שהם גם נעימים ונושמים וגם קל לעבוד איתם, אין ספק שטטרה זו הבחירה המושלמת!! וגם מבחינת המחיר יש כאן בהחלט יתרון!

רק תשימו לב לזה בכביסה כדי שבאמת תוכלו להנות מהבגדים שתתפרו.

יש לכן טיפים נוספים על תפירה עם בדי טטרה?
תכתבו לי בתגובות!

רק טוב
רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן